Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettideer-och-tips
Läst 4173 ggr
VAASHii
0

Fler tatueringar?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej och gott nytt år på er! :D

Jag är hemskt sugen på att tatuera mig igen. Är bara lite osäker på om det ens skulle passa mig.
Har en massa tatueringar på benen, så där finns ingen plats, så då måste det bli armarna. Motiv har jag funderingar på men kan bara inte bestämma mig riktigt för om jag ska lägga ner eller om jag ska köra på!

Kan det bli för mycket, eller skulle jag passa med det?

Kan lägga till att jag inte brukar gå omkring i korsett.. Hittade bara ingen bättre bild :P
Så jag brukar ha vanliga t-shirts och så..
(så det inte blir för mycket med kläder och tatueringar och piercings och hår och ah >< låter bara.. rörigt)

AAH, vad tycker ni?

:*

elyse
0

Jag tror att du skulle passa jättebra i en sleeve eller halv-sleeve. Jag skulle också vilja ha det, men ska fundera länge först. Känner att jag måste hitta ett nytt ställe jag med eftersom jag inte vill ha mer på ryggen.

VAASHii
0

Tack för ditt svar!
Jag ska med fundera på det ett bra tag. Kanske be någon rita något på min arm så jag vänjer mig lite vid tanken! Det är ju ändå ett såpass synligt ställe.

Har ju på ryggen och benen och de syns nästan aldrig.

elyse
0

#2 Jag är förskollärare och känner att även om jag anser att jag enligt läroplanen för förskolan borde utmana normer så kan det minska förtroendet för mig om jag har väl synliga tatueringar. Jag tänker att om jag får fast jobb så kan jag kanske tatuera armarna för då är det liksom bekräftat att jag är bra i min yrkesroll. Tyvärr är det inte så många unga, och lite mer alternativa, inom skolan och det är synd. Skolan borde spegla samhället - med alla olikheter - och inte bara visa upp samhället som tanter i blus.

wanna-be-thin
0

leopard på arm/hand eller små vid tinningen ungefär som Kat i LA ink har fast som sagt med leopard :) antingen svart eller kasnke i någon speciell frg?

VAASHii
0

#3 Jag tycker precis som du. Det är jättesynd att folk har en sådan snedvriden syn på vissa saker. Det är personen som spelar någon roll, inte hur man väljer att se ut osv. Alla är ju verkligen jätteolika och det är bättre att man får respekt för det tidigt, istället för att man går omkring och tycker det är jättefrämmande pga att folk måste gå och dölja det konstant.

#4 Gillar verkligen inte leopardmönster.. men tack ändå! :D Vet ungefär vad jag vill ha för motiv om det blir något :]

Liss
0

Jag tror det skulle vara riktigt snyggt med något på armen/armarna. Varför inte? :)

Men jag håller med om att du kan tänka efter ett bra tag.
Det gjorde jag med innan jag fixade min påbörjade sleeve. Men så finns det ju långärmat/kvartärmat också om det är så att man vill dölja det. :) Det ser jag inga problem med. Och oftast är tatueringar mer accepterat än piercingar åtminstone.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

VAASHii
0

Tack för ditt svar lisette ^^ Det ska absolut tänkas på och det kommer inte hända inom närmsta tiden med min budget hur som helst. Och det är sant med att man kan dölja det bra ändå om det skulle behövas.

Liss
0

Nej, budgeten är oftast problemet :) hehe.. Försöker spara till fortsättning på min med :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Anothername
0

Ingen aning själv tycker jag fullgaddade människor är något av d finaste som finns. själv har jag båda armarna nästan fulla + bröstkorgen och rygg och ena handen och piercingar i ansiktet och jag har iofs "vanligt" mörkt hår och sminkar mig inte speciellt mycket men ja tycker du själv att d är snygg med massa tatueringar ska du göra det tycker jag :)

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

miklo
0

Du skulle passa grymt bra med båda "sleevesen" fyllda med fina färgglada "new school" tatueringar! Perfekt stil och utseende för massor av konst på kroppen, haha…..! Gör det!! Om du tycker det blir för mkt kan du ju alltid droppa piercingarna, hehe…?

[Next]
0

Något japan inspirerat kanske? :) Många färger på din överarm hade nog varit riktigt snyggt! :)

VAASHii
0

Jag har redan ett träd + en massa cherry blossoms längs med ena benet, så inget mer japanskt iaf!

Jag är mer inne på dotwork tror jag.
När jag var i Thailand kom jag i kontakt med en snubbe som hade den snyggaste sleeven jag nånsin sett! Blev så himla inspirerad och sugen på något liknande.

Men sen funderar jag även på lite personliga saker som jag vill få inklämt någonstans på min kropp :3 Så som sagt.. själva motiven är inte problemet :)