Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 6596 ggr
Loqi
0

Septum Smärta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Töjde för några dagar sedan min septum till 8 mm, för andra gången första blev den infekterad efter bara ett par dagar. Och nu har jag världens smärta i den, igen. Vet inte om det beror på det kalla vädret eller vad det är. Fick i alla fall ta en Ibumetin när jag gick och la mig igår. Nu har jag precis badat den i ett varmt koksalt bad och det känns bra, men det kan ju också bero på Ibumetinen jag tog innan badet som har börjat verka. Hur länge ska man stå ut med smärtan innan man ger sig och tar ut den? Hur var det för er när ni töjde? Själv minns jag det inte riktigt, tror inte att det har gjort så här ont förut i alla fall.

Slänger upp en bild också inte för att något syns så där jätte bra men det får ni stå ut med.

Mvh Loqi

Aviendha
0

En liten tanke jag har, utan att ens äga en septum, är att smärtan kan variera under töjningen. Näsan är ju inte sås tor, och när man har så stort smycke som du har så lär det ta i och trycka på olika ställen, däribland brosk. Broskpiercingar överlag gör ont och de jäklas med läkningen.

Sen är ju frågan hur mycket du töjde, det kanske var mer än kroppen klarade helt enkelt. Du kan ju downsiza till det du hade innan och sedan öka när det är helt läkt igen, fast då frsiktigare.

Loqi
0

Jo så var det första gången jag töjde upp till 8mm, att det tog i, men jag tror det var för att jag hade en silocon tunnel som kanske inte är det bästa smycket att välja när man töjer. Och just med det här smycket, hästskon, så är det mycket tungt och känns väldigt konstigt men det ligger inte i på brosket "uppe" i näsan. Själva töjningen gjorde inte inte så ont alls, faktiskt mindre än vad de andra gjorde. Det är bara nu i efterhand som det har börjat att göra väldigt ont, mer och mer för var dag som går. Tänkte att det kanske var för att jag har varit ute i kylan en del och att det inte är till någon fördel när det är ny töjt.

P.S töjde från 7mm - 8mm D.S

mandariiin
0

Kylan påverkar alltid mina oläkta piercingar, och dom blir ömmare.