Hjälp med piercings..
Jag skulle väldigt gärna vilja pierca mig nånstans i ansiktet. Dock är jag riktigt osäker på vart.. det som lockat mig mest är på ena sidan av läppen, som en typ ring av nåt slag.
Har även funderat på näspiercing och Tungpiercing.
Vad tror ni skulle passa mig?
Skickar med en bild så ni ser hur jag ser ut..
skulle säkert vara skitsnyggt med 2 st monroe på varsin sida på övreläppen ^^
En i näsvingen skulle nog oxå vara snyggt.
Mvh. Silverhuldra

Det är typ en sånhär som lockat mig mest. Vad kallas det? Off-center labret?

Jag tycker off center labret med ring eller monroe.
Men ta det som du vill ha mest :)
- Medarbetare på studier.ifokus
#3 Alldeles riktigt, en off center labret.
Du har en fint formad mun, vilket skulle passa med en monroe enligt min mening :)
Och en Tungpiercing syns ju inte, så det passar väl i stort sätt alla :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Tack för tipsen alla som svarat :)
#5 Tack! Menar du en monroe över läppen elr under läppen?
Jag kom på lite frågor nu oxå, hoppas att nån kan svara på dom.
Om man har en off center labret med en ring i (som bilden jag länkade till) kan man använda lipsyl då, utan problem?
Sen har jag hört väldigt mycket rykten när det gäller piercingar.. bla att man kan bli blind elr få ett annat handikapp, när man piercar t.ex läppen elr ögonbrynet.
Detta för att kanylen kan träffa nerver och sånt som tydligen kan orsaka det..
Nån som vet huvuvida detta stämmer elr inte?
Andra hälsorisker med att pierca sig, förutom infektioner och sånt?
#6 En monroe piercing kan endast vara över läppen. Är den under läppen kallas den genast off center labret/läpppiercing :) (på sidan av läppen)
Och angående lipsyl är det en vanesak. I början är det självklart rätt pilligt och ovant med att ha något där över huvud taget. Speciellt när man ska dricka. :) Jag som är "försvarets hudsalva" beroende måste ha varenda dag. Och efter en stund lyckas man med det vardagliga också. Det är bara att vika undan ringen lite.
Och myter om piercing finns det gott om. Att man skulle kunna bli blind av en piercing i läppen, är nog i stort sätt omöjligt. Om du inte får in en pinne in under ögat, medan du piercar dig då. :P
Men visst finns det nerver etc som man inte bör gå igenom. Men det är ju ännu en anledning till att man går till en seriös, kunnig piercare.
Mer utförligt om det kanske någon annan kan komma med.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#7 Man kan ju faktiskt också bli blind av piercing i läppen om piercaren råkar vara blind själv. Då är det inte så lätt. 
Mvh Ellenfyrkant

Blir faktiskt mer o mer sugen på en off center labret :P
Är bara osäker på om det skulle passa mig..
tror du skulle passa jättebra i en off center labret ! :)

min första tanke var samma som alla andras, en monroe på dej skulle vara väldigt fint.
tycker att du skulle passa med en i näsan :)

Tycker du ska ha i underläppen vanlig i mitten. liten kula eller nått litet i näsan. Du har så fint och "rent" ansikte så välj något som inte "tar över" för mycket.
I think more things before breakfast than people think all day 
Vill du göra en off center så tycker jag du ska ha en labrett. Alltså en stav med kula inte en ring. Som någon sa innan du har en fint formad mun och jag tycker d blir för mycket med ring.
Iofs är ja inte förtjust i den sortens piercing i huvudtaget men självklart om du tycker d är något som du vill ha så ska du självklart göra det :)

Anothername: Tack för ditt svar, uppskattas verkligen!
Så lite så :)