töjjningsmetod
Tänkt att töjja från mina nuvarande 10mm i varje örsnibb till 20mm. Funderar vad som är billigast,enklast.
stickor skulle vara bra men går inte att hitta så stora.
så nu står jag mellan att köpa vanliga expanders 12,14,16,18,20 Töjjer man lättare i dom högre storlekarna?
Alternativet jag funderar över är mjuka silikon tunnlar.
Är det något som fungerar bra eller ej ?
självklart köper man från crazy factory
mvh
Monarchy

Senaste töjningarna jag gjort har jag använt silicon tunnlar. funkar toppen! nackdelen är väl att dom inte riktigt töjer lika stort som man vill ha. så när man ska sätta i ett hårt smycke i samma storlek så får man pressa lite.
jajust okej:) då vetjag! Tack!
förresten, hur mycket mindre? blir en 16mm = 15mm eller vad tror du?
funderar att köpa 14,16,18,20,22 ist för 12,14,16,18,20. tror ni om det?:P

ne, det blir ca 15,5mm
så det spelar inte sån stor roll, men det är lite trångt att sätta i något annat första gången.
jag personligen skulel aldrig töja 10-14mm direkt. då det ger större risk för blow outs och kan vara svåra att dra ihop hålen sen om man tröttnat.
okej, då vetjag, nej precis det vill jag inte ha, 2mm åt gången räcker gott och väl. Vet inte riktigt hur stort jag ska gå…hmmm 16-20mm nånstanns där, får fundera!

att gå över 16-18mm kan vara onödigt om man känner sej osäker. när man komemr över dom storlekarna så kan det vara svårt att sova med vissa smycken, svårare att hitta smycken, och svårare att dra ihop hålen sen om man ej vill ha dom kvar.
jajust, det där med sova tänkte jag inte på.
nå blir det nog 16mm tror jag! tack tack

kan man dra ihop hålen sen?? hur då? :)
man tar bara ut smyckena och låter det vara^^ sen märker man hur mycket det läker ihop (drar ihop sig) det beror på hur mycket man töjt och hur länge, och hur tur man har men sina gener^^

silicon tunnlarna är mycket tunnare och skönare. flesh tunnlarna har en mer tydlig "kant" på ändarna.