Piercing i bröstvårtan.
Har nyss fyllt 16 år så funderar på pierca bröstvårtan och nån som skulle kunna berätta lite om smärtan och hur lång tid det tar och läka och allt möjligt, och nån riktigt bra piercing studio i stockholm :)
Man bör väl bara ta det när brösten vuxit färdigt. Det bästa är väl att vänta tills man blivit 18 :)

Det finns inga seriösa piercare som piercar bröstvårtan när man är under 18, så jag tycker du ska vänta.
Läkningen är 3 - 12 månader ungefär och smärta är individuellt ;)
- Medarbetare på studier.ifokus

Jag väntade länge men glad är jag för det, andra vänner som fixade sina piercings innen de fyllt 18 fick jättefula märken. Piercingar som var dåligt gjorda osv. Bara någon som vill tjäna lite extra pengar på dom.
Som ovanstående skrivigt så är det få seriösa och duktiga piercare som skiter i åldersgränsen.
Smärtan var inte så långavarig, tyckte mest det var skönt men det är ju bara jag. Tog ett och väntade en timme och tog det andra:p
Mitt ena läkte fort och var fint efter två mån det andra tog längre tid men det blev bra tillslut:)
Dock har jag bara en kvar, man kan tröttna fort
Min läkte inte alls, utan vandrade. Efter ett år fick jag ta ut den. Med tanke på smärtan och att det är så snyggt så ville jag ju ha kvar den så länge som det bara gick. Hoppades in i det sista på att den skulle sluta bråka, men det gjorde den tyvärr inte. Har dock bara små ärr på varsin sida om bröstvårtan, men det var nog mycket för att den vandrade och för att jag höll kvar den så länge.
Men jag är helt såld på bröstvårtepiercings ändå. Idag var jag runt till tre olika studios, men alla piercare var sjuka. Sticker iväg till det fjärde stället imorgon och hoppas på det bästa. Jag tycker det är värt smärtan. ^^
Men jag säger som ovanstående. Vänta tills du blir åtminstone 18. Jag tvivlar stenhårt på att en seriös piercare vill pierca en 16-åring i bröstvårtan.
/Anneli

jag kan ärligt säga att jag var 16 respektive 17 när jag piercade mina, mina tog ca 2-3månader att läka. och jag har aldrig haft några problem men mina. dom är tagna på samma salong inne i stockholm, dock vill jag inte nämna namnet på salongen för att peka ut nån.
okej men e det en väldigt smärtsam piercing för själv har jag piercat septum men trivdes inte i den så tog bort den men drf undrar jag om piercing i bröstvårtan e mkt värre än att pierca septum ? :)

jag tyckte av alla mina piercingar så är öronen jobbigast. (jag har också septum) men bröstvårtorna tyckte jag inte var nån fara, har även en väldigt stickrädd kompis som gjorde i bröstvårtan och hon sa att den inte gjorde ont
jaha okej, men om det e så att man får väldigt ont efteråt finns det nått som man kan göra för att få bort själva värken ? :)

jag tyckte inte det gjorde ont, dock har jag hört om folk som knappt kan ha bh på sig i början. det enda som jag tyckte gjorde ont var om nån tröck eller petade för mycket på den.
jaha okej :)

Gjorde en bröstvårta för några dagar sedan på Tribe i Göteborg. Som jag upplevde det var det den värsta jag gjort som kille, och som piercaren sa också så är det i de allra flesta fall relativt lindrigt som tjej men bland dom värre som kille.
Nu i efterhand så tycker jag att den känns ovanligt bra och ingen smärta, mycket bättre än vad öronen på mig har varit närmsta tiden efter.
Men nöjd blev jag;D
#11 Är Tribe bra? Tänkte åka dit när jag var i Göteborg för några dagar sedan men gjorde aldrig det, vet inte riktigt varför haha :P
Jaha okej, smärtan när man gör piercingen spelar inte så stor roll för tänkte liksom om det gör väldigt ont efter :)

#12 Tribe är toppen, väldigt rutinerade, kunniga och trevliga. Ska du nu dit så tycker jag du ska ta kontakt med Joakim en av grundarna för tribe och han har hållt på sen 1991=)
Nu vet jag inte var du är ifrån men vanligtvis så piercar jag mig hos Federal i Linköping. Riktigt bra också!
#13 Efter tycker jag det känns kanon, det stör mig inte alls. Sover med en t-shirt nu i början så jag inte river upp det när jag sover. Sen noga med hygienen men det är ju standard.
okej :)
jag är också sugen på att göra en i bröstvårtan! Men vet inte om man står ut så länge innan det läker.. gör det ont i bröstvårtan när den bara är halvläkt typ, eller hur ont liksom. Är väl individuellt det också är klart men iaf :) jobbigt att gå runt med ständig värk i bröstvårtan ^^

Om du läser lite högre upp. Jag själv känner absolut ingenting nu efteråt. Lindrigasre piercing jag gjort nu i efterhand. Men sticket var detso värre för mig iaf;D
#17 Men det är väl skillnad på killar och tjejer?
/Anneli
tjejers strular väl mer pga deras hormonrubbningar och grejer har jag hört? men det får nog bli en snart iaf :)
Att pierca bröstvårtan var bland det ondaste jag någonsin frivilligt utsatt min kropp för. Kan jämföra den smärtan med att slå i tån så hårt i något att man mår illa, men att smärtan aldrig riktigt släpper på flera timmar.
Sedan tror jag det är enorm skillnad på om den är tagin i själva bröstvåtan eller i vårtgården.
Jag hade min i ca 6 månader och bröstvårtan var ju alltid känsligare än den andra pga piercingen. Jag valde att ta ut den då den var lite snett tagen och jag ville inte riskera att den skulle vandra.. Synd för den var väldigt fin. Idag syns inte ett spår efter piercingen.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#20 Jag håller med om smärtan. Piercade bröstvårtan för andra gången för några dagar sen, och tänker ALDRIG göra om det. Inte en chans.
/Anneli
Mina bröstvårtspiercingar (som jag gjorde när jag var 16 resp. 17) gjorde mindre ont än när jag senare gjorde ett hål i örat. De läkte snabt och gjorde inte ont efteråt men krånglade lite pga hormontjafs innan mens osv. Dock råkade jag slita ur den ena för ett par månader sen så jag tänkte att det var lika bra att ta ur den andra också och därför har jag inte kvar dem längre… ^^
#20 Förresten, man brukar vilja sätta dem lite snett, för det ser mer "levande" ut. :)
#22 Väldigt individuellt alltså, med andra ord.
/Anneli
#23 Men det var inte snett på så vis att den var åt det diagonala hållet utan den satt snett på så vis att ena kulan var mycket närmre skinnet än den andra som pekade ut mer. Blev därför rädd för att den skulle börja växa ut när den från början var sne.. Hade den bara varit sne på så vis du menar hada jag gärna behållit den. Vill inte göra om den men den var så fin!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag gjorde båda mina när jag var 19 år. tog ca 1-1½år för dom att läka. och jag var noga med tvätt och rengöring.
jag kunde inte använda bh första veckan. och var öm från och till under hela läkningen.
i dagsläget (drygt 3 år senare) så är dom fullt läkta. men varje gång jag börjar bli sjuk så märks det i piercingarna. dom blir då ömma och börjar vara.
ångrar inte en sekund att jag gjorde mina. men jag skulle nog aldrig göra om dom ifall dom tas ur.
#24 Jahaaa, då är jag med. 
/Anneli
finns det inte nått dämpande mot smärtan ;)

Embla salva kan funka ibland för vissa.
min åsikt är väl mer att om man inte klarar av smärtan vid piercing tillfället så bord eman inte pierca sej alls. men som sagt, det är min åsikt.
okej jag piercade septum och den piercingen tyckte jag gjorde fruktansvärt ont men efter 5 minuter kändes det ingenting men tog bort den efter ett halvår :)