Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2307 ggr
niffen
0

Tatueringsfunderingar

Jag har jämt vart facinerad av tatueringar eftersom min pappa har hela ryggen och armarna fulla… Och nu i julas så fick jag en valfri tatuering av min pappa.

Jag har väl i princip bestämt mig litegrann, men jag skriver i alla fall!

Det jag funderat på nu i över ett år är konturerna av en stjärna på insidan av min vänstra handled.
Vad jag vet är i alla fall att jag vill ha på handleden, och det ska inte vara något för personligt i och med att jag bara är 15 (fyller 16 om drygt två månader).
Jag tycker att Tila Tequilas placering på handleden är fint också!
Det känns på nåt sätt som om jag vill ha på vänstra armen, vet inte varför men det känns som att en tatuering skulle höra hemma där Skrattande
Men jag har ett stort ärr på den armen på ovansidan, och jag vet inte om jag vill ha på där då, ifall ärret skulle "ta uppmärksamhet" från tatueringen?

Någon som har en tatuering nära ett ärr som vill dela med sig?

Och jag vet hur gammal jag är, det behöver ingen berätta för mig Flört

mandariiin
0

Ursäkta att jag tog bort din bild. Men jag antar att du ej har fått tillåtelse att använda den?

Du får väldigt gärna länka till den istället.

Oftast när man tatuerar över ärr så kan det vara svårare att få färgen att fästa. Men sen när tatueringen är klar så brukar ärren döljas fint under tatueringen.

niffen
0

Det jag har är ett brett ärr fast inte så långt, så jag skulle kunna tatuera på sidan om det, men jag vet inte… Skulle det bli lika fint då verkligen?

mandariiin
0

bästa är om du går till en tatuerare och pratar med dom. så kan dom ge bra förslag på vad som skulle passa.

Shanea
0

#1: Jag tror inte att hon menade att hon ska tatuera över ett ärr, utan att ärret är på utsidan av handleden och tatueringen på insidan. Så att färgen inte ska fästa ska nog inte vara ett problem av den anledningen i alla fall.

Förhoppningvis blir det tvärtom, att tatueringen kan ta fokus från ärret :) Har stjärnan någon speciell förtydelse för dig? Även i fall du är väldigt ung är det en fördel att tatueringen har någon form av betydelse, den kan ju symbolisera något även om det är en enkel form, mindre risk att man tröttnar när man blir äldre då tror jag :)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

mandariiin
0

Jag själv har stjärnor på handlederna som jag gjord enär jag var 19år. Jag ångrar inte alls placering utav tatueringarna, då jag gärna vill ah något på handlederna. men jag ångrar att jag inte gjorde något mer personligt än vanliga stjärnor. För det är så otroligt månag som har stjärnor på handlederna.

miklo
0

Jag instämmer med #4. Jag är övertygad om att tatueringen tar fokus fr ärret då människor är mer intresserade av tatueringar är ärr. Jag instämmer även med #5 (kan ngn göra annat, haha…?) att stjärnor inte är ngt orginellt motiv då det är mer vanligt än ovanligt att någon har en stjärna tatuerad, haha….  Stjärnor är en fas (på väg bort som tur är) i tatueringsmodet, liksom tirbals t ex. Men tycker man det är snyggt ska man skita i andras åsikter och göra det man tycker om. Bara lite tips fr en som har på tok för mkt tatueringar som inte är så genomtänkta, haha…. Lycka till iaf!

Aviendha
0

Jag har ett stort ärr på ovansidan an handleden, men tatuerad på undersidan, Eftersom man inte ser båda samtidigt så tänker ingen på det :P Däremot har jag tatuerat nära och över några ärr, och visst, folk kan lättare se ärren eftersom de kanske fokuserar mer på det området av min kropp, men samtidigt så tar ju tatueringen fokuset bort från ärren.

Ett råd: gör den inte förän du är mer övertygad än "princip litegrann" Flört "Det är aldrig för sent att göra en tatuering, däremot kan det vara för tidigt"

Niini
0

Jag tror inte ärret skulle ta över utan snarare tvärtom :) Finns en kille i en affär häromkring som har tatueringar på armen, det var först efter att ha sett honom två år i affären som jag märkte att det var massor med stora ärr bland tatueringarna. Ett bra sätt att dölja med andra ord ;)

JossanH
0

vet ni någon duktig tatuerare som ens tatuerar någon under 18?

Oftast har studios en gräns på 18 och även om man har målsmans tillstånd så får du inte blir tatuerad innan 18… Själv tycker jag att det iaf borde vara 20års gräns- men det hör ju egentligen inte hit ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

niffen
0

#7 Det jag menade var att jag i princip har bestämt mig angående vissa delar, typ vart jag vill ha den och vad jag vill ha, det är bara "detaljer" jag behöver fundera på  Tungan ute

#8 Jag har en massa ärr som jag kan tatuera över… Bra anledning till att få tatuera sig om man vill ha nåt att skylla på sen Oskyldig

#9 Min pappas tatuerare (även en god vän till honom sen han var liten) som har tatuerat hela min pappas rygg och hans armar litar både jag och pappa på, så det var hos honom jag fick presentkort. Jag litar på min pappa också Flört (Han är även den som tatuerat min mammas enda tatuering!)

#5 Jag vet inte om jag vill ha något personligare än stjärnor… Det är bättre att göra något opersonligt än att göra något personligt som kan ändras tycker jag. Jag tänker ju inte tatuera in nån killes namn bara för att jag är kär i honom nu, saker ändras ju med tiden… Obestämd

Hm, vet inte vad det skulle vara för något som är personligare än så utan att vara för personligt… Förut ville jag ha en kort snirklig text på samma ställe, men jag vet inte vad jag skulle skriva då, så jag gav upp den idén. Jag kan ju alltid personifiera tatueringen senare, t.ex. lägga till en text under stjärnan som jag vill ha!

Monarchy
0

varför tatuera sig om det inte betyder något? köp ett armband ist då?

Dessutom är du alldeles för ung, tro mig du kommer att tycka om andra saker i framtiden..   dessutom stjärnor är hur vanligt som helst, täänk att det kostar 10 000tals kronor att ta bort tatueringar också….

Liss
0

Jag måste ju säga att, det låter som om du ska tatuera dig enbart för att just tatuera dig. Tatueringar är kanske tufft, roligt etc. Och nu har du fått ett presentkort och då sitter du och letar efter opersonliga motiv? Låter inte så givande i mina öron.
Jag säger inte att en tatuering måste vara personlig jämt. Snyfthistorierna i L.A ink blir lite mycket ibland. Men det borde ju åtminstone finnas något bakom det?

Jag vet att du inte kommer ta åt sig, med all sannolikhet. Jag skriver dock ändå :) …
Jag tatuerade mig när jag var 15 år. Gjorde en "tribalsol" i svanken. Originellt? Neeh, inte ett dug! Ångrar jag motivet? Japp. När jag var 15 år kände jag mig vuxen och mogen nog till att bestäma något sådant för mig själv. Nu är jag 22 år och gillar inte ens tribaler :) Och placeringen med det motivet är ju så sjukt tråkig så det är sorligt åt det.

Har velat haft sådana stjärnor också för den delen. Det var när jag var runt 18 år. Har till och med ångrat mig sedan dess. Som tur var gjorde jag dem aldrig. :)

Nu hade kanske inte det något med ditt inlägg att göra egentligen. Men jag hade bara lust att delge :)

Angående ärr - jag har tatuerat över ärr på handleden och ärren märker ingen av. Så jag skulle nog säga att en tatuering tar fokus från ärr. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

sandraxea
0

jag gjorde min första tatuering när jag var femton, nästan sexton. en stjärna, iof på höften för att lätt kunna dölja.

MEN för mig är den personlig av Just den anledningen att den hamnade där så tidigt, och just för att bara ha en tatuering. INGEN annan hade det då.

men det är sen olika frånm person till person så klart