Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3346 ggr
marsvin2008
0

I valet och kvalet...

Den 28 december var jag och gjorde en piercing i ögonbrynet och den verkar redan ha läkt. Sen drygt ett år tillbaka har jag även en pericing i underläppen som också läkte väldigt fort. (har för flera år sedan vid två olika tillfällen haft navelpiercing som läkt fort och fint, och när jag gått ner i vikt ska jag nog göra en ny)

Nu undrar jag följande: jag ska pierca mig igen så fort lönen kommit och jag pendlar mellan att vilja göra antingen en i örat högst uppe eller i tungan men vet fan inte om jag vågar de sist nämda.

Det var bara i ögonbrynet som jag tyckte det gjorde ont, de andra kändes knappt. Men i tungan? De måste ju göra förgruvligt ont med tanke på hur de kan kännas när man råkar bita sig i den osv.

Sen är jag orolig för att tungan ska svälla så mkt att piercingsmycket "åker in" alltså blir för kort. Min syrra gjode en sån en gång och råkade ut för ovannämda och fick en infektion i tungan och fick äta pencillin.

Hur långt fram på tungspetsen kan kan göra den? Eller måste man sätta den så där långt in som jag sett på endel?

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

mandariiin
0

Smärtan varierar väldigt för alla. På mej gjorde navlen inte ont alls, ögonbrynet kändes knappt första gången, andra gången gjorde det jätte ont. Tungan var mest obehaglig tyckte jag.

Du kan inte göra den allt för långt ut på tungan, då det kan skada tänderna väldigt mycket då.

DinJejja
0

Navlen kändes ingenting på mig.

Tungan kändes inget att göra men sen efteråt när den svulnat så gjorde de lite ont att prata och äta men det gick ganska fort över på mig. Sen så är de nog väldigt olika på hur kroppen reagerar. Han jag piercade mig hos sa att hos en del svulnar tungan ingenting.

marsvin2008
0

#1 Jag menade inte så långt ut på tungspetsen, men mer ditåt än bakåt, du vet där den där strängen är under tungan som den sitter fast med och den är ungefär i mitten av tungan (iaf på mig) För längre in än så då är ju tungan så tjock och då måste smycket vara jättelångt ju…

--------------------------------------------->

Antar att de var de som hände med min syster, den gjordes för långt bak så smycket blev för kort men den sa att det alltid är på egen risk som man gör piercing och de är väl okej så länge de inte är så uppenbart att de är dem som gör felet så att säga. Att tungan sväller är ju en sak men om smycket är för kort redan innan tungan sväller så ja de säger ju sig själv isf….

Fast jag har kollat på flera bilder bland annat härinne på er andra som har Tungpiercing och jag tycker dem verkar sitta ungefär som jag tänkte mig, mer framåt än bakåt

Tungan ute

Jag antar att jag har bra läke-kött för hon som gjorde min ögonbrynspiercing sa att den "är läkt" på ungefär en månad men de har ju bara gått två veckor för mig och den är läkt redan och har inte varat eller varit röd alls. Däremot så fick jag ett tjusigt blåöga efter två-tre dar som fortfarande är kvar lite.

Som det kallas:
"vill man va fin får man lida pin" å de tycker jag är så rätt så rätt!

Ang det här med att smycket kan skada tänderna, hur går det till egentligen. Jag menar när jag tänker på var smycket kommer sitta ungefär så är ju ovansidna i gomen och undersidan under tungan neråt. Jag förstår inte riktigt hur den ska kunna skada tänkderna då, om de inte är när man pratar och rör tungan som det "skrapar" i tänderna förstås.

I början när jag hade gjort min läpppiercing så hakad eden fast lite i undertänderna ibland när jag åt, speciellt om jag tuggade mkt (tex tuggummi) eller kött men nu fastnar den inte alls längre trots att jag fortfarande har kvar läksmycket.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

mandariiin
0

precis som du själv skriver så är dte när man pratar så slår piercingen emot tänderna.

angående placeringen så brukar den undre kulan sitta ungefär där strängen slutar.

marsvin2008
0

#4 Jamen då är de ju inte alls långt bak, jag tänkte typ 2cm drygt längre bakåt där tungan är nästna dubbelt så tjock. Jag har bara sett min systers på nära håll.
Tyst

Men om jag gör en sån då så får jag väl vara tyst. Min tandläkare lär få fnatt nästa gång jag kommer dit… först var de i läppen sen gjorde jag ett tandsmycke innan jul iof på samma tandklinink, och sen kanske (fniss) i tungan.

Sarah
0

Tungan var min minst smärtfyllda

wanna-be-thin
0

en kompis till mig hade Tungpiercing och fick operera ut ca 4 kindtänder för att sedan sätta dit 'proteser/låtsaständer' för att de andra var sönderslagna (spruckna osv) efter att hon lekt för mycket med piercingen/pratat så de slått i för mycket :/ så tänk iaf på att inte leka med piercingen så det blir en dålig vana, för det gör både ont och blir dyrt

men lycka till :D

marsvin2008
0

Hoppsan de kan inte ha varit kul speciellt inte kostnaden.

Har svårt att förstå hur den kan slå i så pass att tänderna spricker men de är klart att jag tror vad ni skriver!! Jag får väl själv märka det när (aahhmm *host* kanske ) gör en.

wanna-be-thin
0

#8 ja jag vet inte hur hon lyckats, men det är väl efter alla år hon har haft det antar jag, om man tänker på alla timmar var dag blir det en lång tid.. men som sagt lycka till och kolla i tid om tänderna skadas så det inte blir så stora skador :D