Billig töjningsmetod?
Jag läste nyss en blogg där det var en tjej som töjde sitt öra till 10mm. Jag citerar:
"Jag började töja i Augusti och efter en och en halv månad hade jag töjt 10 mm. Det gjorde rätt ont eftersom jag inte använde mig utav vanliga töjningsmaterialgrejer utan utav pennor och tops..
Hahaha i slutet hade jag närmare 20 topsar i ena örat och en FET penna i andra. Ibland när jag inte orkade bry mig och hade tofs, ni skulle se hur folk stirrade =P haha."
Herregud, bör man inte använda riktig töjningsmaterial? Det är väl inte så svårt att införskaffa sig. Men med ponnor?? Och tops?! Det var något nytt för mig. Fy :S

Kommer man upp i tio mm på en och en halv månad så har man knappast töjt, utan snarare spräckt upp örat.
Folk använder lite vad som helst för att töja billigt och snabbt. :P Gängtejp är bra när man töjer, då är det lätt att både töja sakta och billigt.

Det är väldigt vanligt med tops, pennor, sugrör m.m.
#1, #2 Jaha :P visste jag inte :) Trodde man använde "riktig töjningsmaterial" :P

första gången jag töjde så använde jag mej utav tops.
däremot så är det lättare att töja med riktiga smycken.
lär ju vara jävligt lätt att det blir infekterat, kul att byta tops varje dag eller tvätta dom. pennor huvva .. sen töjjer fan nästan alla för snabbt, menmen vad ska man göra

byta tops varje dag? inte byter man töj-smycke varje dag….
man rengör varje dag, och rengör man inte topsen måste man byta dom varje dag det känns bara omständigt och dåligt sätt att töjja på. Finns bra mycket enklare sätt

det enda jag rengör mina piercingar är medan jag duschar. och det går bra att duscha med tops.
nu tycker jag absolut inte att det är ett bra sätt att töja på…. men alla gör sina val. och detta är en metod jag själv kört med, och det funkade för mej.
Riktiga töjsmycken … Jag tycker det är dugligt så länge man inte tar något som verkligen kommer skada en eller är farligt. Själv töjde jag första biten med nålar man stickar/virkar med. Dem var stålpleterade, och ökade en halv mm varje storlek. Så det tyckte jag var en toppen grej, eftersom dem var gratis från min mors låda. - Jag kapade av dem så dem blev kortare bara. :) Så i det allternativet var det inget som skadade.
Fast huvudsaken där är ju att hon förmodligen töjt för fort ist. Eller som "grejs" säger, inte töjt utan spräckt upp örat.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag har också kört med lite av varje men mig kan man knappast beskylla för att töja för snabbt haha. Hatar att ha infektioner i öronen så ibland blir jag lat och inte orkar töja… var över ett år sedan jag bestämde mig för att töja från 8 till 16 mm… Ena örat är klart men andra är väl på runt 12 mm eller nåt.. Så jobbigt att töja!
#7 Jag har aldrig rengjort mina öron varje dag om jag bara har töjt- då blir det ju inga sårytor så ser ingen vits med det..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Det enda mina öron har fixat har varit spiraler, som inte heller lär vara det ultimata.
≧◔◡◔≦
Jag köpte ett kit på star-piercing för ca 170:- (0,2 mm - 6 mm)
sen köpte jag spiraler för 50 - 80:-/st (8 mm -18 mm) på Barbella
när jag började töja så satte jag först i tjockare och tjockare ringar, från 0.8 mm till 2.0. Sen köpte jag en töjsticka från 1-4 mm med siliconringar så den kunde sitta i utan problem. Så fortsatte jag sen. Köpte en ny töjsticka från 4-10. Voila så hade jag 10'or i öronen utan att ha behövt kötta upp snibbarna på kuppen :P tog väl ungefär 3 månader för min del om jag inte minns fel… var ett tag sen nu :)
Nu är jag uppe i 20 och har inga problem med blowouts eller annat skit som man kan dra på sig om man stressar.
Det jag kör på om jag inte har råd till töjsmycke är sanitlera, inte lika lätt som med akryll spiraler, eftersom ytan inte är lika glidvänlig. Jag brukar ta lite oliv olja eller glidmedel ibland, men min kompis "lackade" sina med nagellack och tyckte det var bra ^^

#14 Cernitlera är inte bra att använda när man töjer öronen eftersom det är lätt att få hudreaktioner och allergier av det.
Man är inte värre än vad man gör sig :P