Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1554 ggr
ShitGoose
0

Äntligen!

Nu ska jag äntligen ta min efterlängtade piercing! Har velat mellan tungan, vertikal labret och septum men tillslut har jag bestämt mig för septum. Längtar! Är lite nervös för att det ska göra hemskt ont.. Menmen, såå hemskt kan det väl inte vara. Det går ju över ganska fort.

Finns det något att tänka på innan/efter?
Och hur lång tid tar det för den att läka ungefär? :)

Medarbetare på Sphynx iFokus

mandariiin
0

det finns en massa trådar härr inne på sajten om septum piercingar som andra skrivit/svarat. Kika gärna igenom (använd sökfunktionen) så hittar du nog några trådar.

soetisen
0

Det du kan tänka på är att du äter ordentligt innan så att du inte får ett blodsockerfall. Och att du inte rengör för lite/mycket efter.

Läkningstiden är ungefär 6-8 veckor.

Men visa bild sen! :) Är själv grymt sugen på en septum.

- Medarbetare på studier.ifokus

KickanW
0

Var ska du ta den? Viktigast är ju att personen som piercar tar i huden och inte brosket. Om piercaren gör rätt brukar det inte bli några som helst problem.

Min läkte jättefort och utan några problem. Gjorde knappt ont alls när jag tog den heller.

Liss
0

Ett tips är att inte ha på sig mascara :) Eftersom tårkanalerna brukar retas lite med en, där inne.

Annars är ett tips att vänta tills du är 18 år ;) Men det är min egna åsikt det.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

ShitGoose
0

Tack för alla svar! :D

#4 Men det är långt kvar tills jag är 18.. xD Jag kan inte vänta så länge :P

mandariiin
0

Finns ingen seriös piercare som piercar någon under 16 år.

ShitGoose
0

Dom flesta har ju 15 årsgräns.

ShitGoose
0

dock kanske inte dom är seriösa men iaf………..