hjäälp!
Jag sitter just nu och läser om piercingar då jag ska pierca mig i antingen naveln eller näsan, eller kanske båda
om någon dag. men nu såg jag ett inlägg om några som pratade om att man inte ska pierca sig med pistol i naveln (eller ingenstans) för att det är större risk att det blir infekterat då. stämmer det? jag blev glad när jag hittade ett ställe där dem gör det för att jag är så rädd för nålar och tror att det gör ondare då dem först gör hål och sen sätter i smycket. så snälla hjälp! någon som har gjort med pistol eller kanske båda som kan berätta hur det är..

Här är en artikel om pistolpiercing.
står säkert i artikeln, pistol gör ondare och det är ganska stor risk att hålet inte blir exakt där du vill ha det.
OK, Tack
Jag har gjort med pistol i öronen och det är inte vackert. Utgångshålet är trasigt och de är sneda allihop. Att ta med kanyl tror jag är goare på alla sätt.
Det går så himla fort då kanylen går igenom så det kändes knappt tyckte jag, när hon satte i smycket gick det så fort och samma sak där det kändes inte alls.
Lycka till.
Mvh. Silverhuldra
Ok, ska prata med kompisen. vi ska göra samtidigt..
Skulle aldrig i hela mitt liv pierca naveln med pistol!
Saken är att en piercare är en hantverkare. Det gör inte ondare att ta med nål än att ta med pistol. När man tar med en nål blir inte huden runt om hålet förstört för nålen är så vass att den går rakt igenom, en pistol tvingar igenom smycket och förstör vävnaden runt om. Det är mycket större risk att det blir snett dessutom då det är svårt att se hur det blir med pistol.
Skulle du av någon anledning bli tvungen att ta ut och göra om hålet skulle jag tro att det bir mycket tuffare ärrvävnad att ta sig igenom efter ett pistolhål än med kanyl.
en piercare vet exakt vad som passar dig bäst och behöver inte ta hänsyn till vad en håltagningsapparat kan klara av.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag piercade naveln med pistol. Dont do it, for christ sake! Det läkte inte för fem öre och det slutade med att jag fick plocka bort den. Kvar blev en fult ärr som aldrig kommer att försvinna.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
ehm, man bör ju självklart inte pierca naveln med pistol.. men det som de använder på bilden är inten "standard hål pistol eller vad man ska kalla det…. jag förespråkar visserligen också den gamla hederliga tekniken med kanyl..
Detta står på hemsidan ;
Allt som behövs för att utföra en navelpiercing ligger i ett sterilt engångskit. Det är utvecklat utifrån kunskap om aseptik, d v s teknik för att undvika överföring av smitta och infektion. Varje komponent och moment i Blomdahl Medical Navel Piercing är utformat för att minimera risken för infektion. Den vassa kanylen t ex. sitter väl inkapslad i kassetten och försvinner in i en kanylfångare i samband med piercingen - du behöver aldrig se kanylen.
≧◔◡◔≦

Jag skiter i om jag skulle se kanylen eller ej, dendär metoden är värdelös! Den sliter sönder allt som är! Och att undvika överföring av smitta och infektion är ju inte så sårt om man håller hygienen vid den vanliga kanylmetoden. Förlåt, man jag är grymt bitter och sur på Blomdahl!
Med Vänliga hälsningar

Just den där "navlepistolen" är inte lika illa som en vanlig håltagnings pistol. med största nackdelen är att den är osmidig, och det riskerar att piercingen kan bli väldigt ytlig, för man komem rinte in i naveln lika smidigt. och det är dumt med tanke på att navelpiercingar ändå har en stor förmåga att stötas ur. så varför göra den ytlig redan från början då?

Ja, min blev ytlig, sned och flisig i kanten.
Med Vänliga hälsningar
trollhassel, jag upplyste bara om infon från hemsidan, och att det inte är samma metod som för öronhåltagning.
Sa även att jag också anser att man bör göra ordentliga piercingar hos en piercare på studio med kanyl. ingenting att ta åt sig personligt av..
jag menade inte att göra någon irriterad.

Jag är absolut inte irriterad
Alltid lika svårt att uttrycka sig i text. Det är metoden jag är djupt skeptisk till, inte vad du skriver. 
Med Vänliga hälsningar