Akut problem med piercing!
Varning för stark bild
Igår skulle jag byta från min ring till min läkarstav, då det hade börjat läggas som en "hinna" på ringen som legat mellan yttre och insidan av läppen och börjat lukta dåligt.
Och oj.. min läkarstav var nog dubbelt så stor som ringens tjocklek, så gick pressa igenom staven, vilket gjorde ont men gick tillslut.
Idag har jag allteftersom svullnat upp något fruktansvärt i underläppen, försökt dämpa och allt, inget hjälpt.
Tillslut för några min sedan kände jag blodsmak i munnen, då tog jag direkt ut staven. Blod och vätska kom ur hålet så det har blivit en infektion och det rejält antar jag? Vätskan luktar fruktansvärt illa också!
Nu är frågan; vad ska jag göra? Har jag ur piercingen över natten växer hålet igen, men vågar knappt sätta i min plaststav nu när hålet är i så dåligt skick :(
Ska fixa koksaltlösning här hemma och badda med.
Snabba tips tack!

Låt piercingen var i och låt den vara. Man ska helst inte ta ur infekterade piercings. Inget onödigt pillande och tvätta med koksaltlösning, sen är det bara att vänta ut den tills den blir bättre. Det händer inte på en gång och kan ta allt från några dagar till veckor.
Nästa gång du byter till tjockare piercing smycke se till att din piercing är ordentligt läkt.
Hoppas det går bra iallafall!
- Medarbetare på studier.ifokus