Vad heter det? -piercing
Jag vet inte alls vad jag skulle skriva för rubrik..
En utav mina kompisar pratade igår om något slags piercing sätt, man satte en typ en bricka innanför huden och skriva fast olika ex "diamanter".. Mycket mer vet jag inte :P Någon som vet? eller tror sig veta vad det är jag menar?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Efter att ha gått in på en hemsida för att kolla navel smycken hittade jag vad det var jag sökte xD
dermal anchor..
Så nu undrar jag väll om någon vet någon studio i skåne (helst södra, typ ysta trakten). Men även priser, vill gärna ha typ 3 stycken.
20 årig djurgalen moder*
dermal anchor eller skindiver. skillnaden är att dermal har en "fot" med hål i som kroppen läker genom, skindiver har bara en liiiten liiten platta (som en minimal labret ungefär) vilket gör ingreppet mindre om man skulle vilja ta bort den..
kan generellt säga att priserna brukar ligga mellan 600-700kr för den första och sedan typ 400kr för de andra, om man gör alla vid samma tillfälle. Det är ungefär de priser jag har sett iaf. =)

#2 jo men om man skaffa skindiver kan man inte byta :P? det kunde man typ på dermal, om jag fatta rätt :P och vill gärna kunna byta.
#3 ok helt ok priser ändå då :P
Nu e det bara att leta rätt en studio som gör detta ^^
20 årig djurgalen moder*
Ja man kan byta smycket på dermal anchors, fast det kan bli krångligt om smycket sitter lite hårt, för då om man försöker skruva på dem så kan man råka vrida hela plattan under huden (om du förstår?!). Men skulle också föredra att skaffa dermal anchors eftersom man har möjlighet att byta smycket :)
vart har du tänkt sätta dem ? *nyfiken* 

#5 Har funderar på 3st någonstans vid troslinningen :P
20 årig djurgalen moder*
#6 Åh ! Då är vi två! Fast jag har funderat över 2 st där =) vill typ sätta dem lite snett nedåt ^^

#7 haha jag har också funderat på lite lutande ner men även helt rakt :P
20 årig djurgalen moder*

Skindivers är mest en tillfällig piercing, och man lyckas lätt dra ur dom.
dermals sitter mer säkert. och speciellt om du/ni ska ha på ett sånt ställe som höften.