Tungpiercing
Jag undrar hur era tungpericingar ser ut, alltså inte smyckena utan hålen och planeringen på smycket.
Jag gjorde en i måndags(25/1) och har knappt ont alls redan igår kunde jag tugga mat och äta.
Jag undrar dock, min stav är ganska långt bakåt på ovansidan och på spetsen på undersidan. Men när jag sträcker ut tungan så är elle ser det ut som att kulan ovanpå är lika långt ut på spetsen som kulan under. Alltså den är med diagonal än lodrär…
Sen så vet jag inte om staven är för kort eller tungan är svälld men staven känns inte alls lång och på ovansidan så har det blivit en grop så när jag hade tungan som vanligt så synd bara halva kulan för den åker som ner i gropen. Hoppas ni förstår mitt kassa försök att förklara. Kan be min man om hjälp med bilder senare idag.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
I tungan brukar dem göra lika olika beroende på hur personens tunga ser ut. Det går inte att ha likadant för alla.
När jag var inne och skulle göra tungpicering så sa han att han kunde fixa den lite på sidan, om jag verkligen ville ha den - alltså på sidan av tungbandet undertill. Men eftersom det skulle skava så mycket så lät jag bli.
Jag vart skickad till en annan piercare för att han var duktigare. Och han ville inte alls pierca mig, eftersom jag har för kort tunga :)
Så, som sagt. Det görs efter hur man ser ut och så att det funkar på bästa vis.
Och om du känner att staven är för kort, så gå till piercaren och säg till. Att ha en för kort stav är inte bra.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Hon sa att jag har ganska kort tunga. Kulan är precis framför tungbandet under tungan.
Jag vet ju inte om den är för kort, men en grop blir det på ovansidan. Vad kan dem göra om den är för kort, ett nytt hål eller sätta in en ännu längre stav? Jag vill ju byta till en kortare sen.
#2 Ja, går du till en piercare och dem anser att staven är för kort - så byts den till längre. Kortare stav blir det när piercingen är läkt :) För att ha för lång stav senare, är inte heller bra.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Men finns det ännu längre stavar? Borde inte den ha satts in på engång isf. Förstår inte hur dem räknar ut hur lång stav man ska ha utan att mäta med nått…
Jag avvaktar den här veckan åtminstone och känns det fortfarande "konstigt" nästa vecka så kanske jag går förbi och hör med tjejen som gjorde piercingen om den är för kort eller om jag bara har för svullen tunga fortfarande. *skrattar*
Kan då tugga nästan som vanlligt idag iaf. =)

det händer att piercare ger fel storlek på staven när dom gör piercingen eftersom alla kroppar reagerar olika. så vissa svullnar mer än andra.
att få en "grop" på ovansidan utav tungan är väldigt vanligt i början eftersom du har en kula som ligger emot tungan. så så länge staven inte spänner och gör ont så är den nog inte för kort.
Nej den gör inte speciellt ont men av någon orsak så känns de mer på kvällarna. Fas tidag har det börjat kännas mer på undersidan, inte att det gör ont i själva hålet men den trycker mer mot käkbenet under tungan idag än tidigare… är det för att svullnaden börjar gå ner och staven blir automatiskt längre? Det känns som att jag vill trycka upp staven mot gomen hela tiden.

på kvällarna kan det göra ondare för då har du använt tungan hela dagen när du pratat och ätit. du har helt enkelt ansträngt den under dagen.
att känna för att trycka staven mot gommen hade jag oxå problem med. jag lät bli väldigt duktigt på dagarna, men gjorde det under nätterna när jag sov istället. så jag vaknade ofta och hade ont i både gom och tunga.
Men min tunga trycks alltid hårt upp i gomen när jag sover eller har munnen stängd fast det märks ju extra tydligt nu när jag har en pinne i tungan. =)
Vill att kulan ovanpå ska sitta lika löst som på undersidan sen är jag nöjd.