Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2164 ggr
marsvin2008
0

Jag gjorde det!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag bar det av för att pierca tungan. Det stack till lite när hon stack ner nålen men sen var det redan klart när jag trodde att hon hade kommit halvvägs med nålen.

Tungan ute

500kr fattigare men värt det och jag har inte ens ont! *peppar peppar*

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Sarah
0

:) vänta tills ikväll då tungan sväller upp ;)

marsvin2008
0

Haha! Ja kanske det, än så länge känns det bara lite "stramt" Fast det kanske är för att jag tog en panodil Zapp i förväg?!?

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

JossanH
0

Jag kunde inte äta något med bitar i under en hel vecka efter jag piercade tungan. Men jisses vad gott det var när man äntligen kunde använda den som vanligt igen :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

marsvin2008
0

Hmm jag har testat grillad kycklig, tog en yttepyttebit men jag var tvungen att spotta ut den för de gick inte att tugga. Kändes som att jag skulle svälja hela tungan med stav och allt…

Tur att jag gillar soppa så jag kan iaf äta/dricka det. Testade en varmpakoppen med små grönsaksbitar i men de var besvärligt att få ner dem för de kändes som att de fastnade under kulan hela tiden menjag sköljde med vatten så de gick ändå.

Jag är hungrig och vill gluffsa i mig en stor tallrik spaghetti och köttfärssås. Mums! Men om nån dag kanske jag kan det..

Ceciliaolucifer
0

Jag lyckades äta Kina puffar genom att smuggla in dom längst bak i munnen, två små tuggor och sen svälja ;)

Första gången jag piercade tungan så tog jag ur den för jag klarade inte av läkningsprocessen. Jag behöver tugga ngt för att bli mätt.

Andra gången visste jag vad jag gett mig in på så det gick lättare :)

JossanH
0

jag gick ned 3 kg när jag piercade tungan.. Så illa var det första veckan. men jag är inte den som "dör" om jag inte får mat.

Sajtvärd på Iller.ifokus

marsvin2008
0

Waht? inge ont… konstigt men skönt!! Har testat äta vindruvor och det går både att tugga och svälja men jag får tugga försiktigt förstås. Ska snart äta makaroner tilll middag MUMS! Jag är rejält hugrig.

Aviendha
0

Holy cr**! Jag svällde en aning under de första timmarna, men tog jag det bara lugnt så kunde jag äta som folk rakt från start ^^

Somliga har tur :P

Liss
0

Hehe, nya bantningskuren - pierca tungan :)

Grattis till den nya piercingen :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

HLJB
0

*skrattar*

Karmatarerskanise
0

Jag kunde äta som vanligt, trots att tungan svällde.

Nitro
0

Jag åt soppa & yoghurt i en vecka, jag var måttligt grinig innan jag kunde börja äta!

FiaLi
0

Jag har fått höra av piercare att man absolut ska äta som vanligt (med undantag av stark och vass mat, typ chips) för om man sätter sig på en soppdiet och får näringsbrist leder det ofta till svullnad och dålig läkning.

Nitro
0

#13 Tro mig, jag prövade! Men varenda gång fick jag spotta ut. bara fastnade med staven överallt o tjöt till Tungan ute

JossanH
0

Jag kunde inte ens äta youghurt med bitar i i början. Minsta lilla bit gjorde ont.

Sajtvärd på Iller.ifokus

HLJB
0

Åh idag har jag gluffsat i mig makaroner och köttfärssås och det var de godaste jag ätit på hela veckan. *skrattar*