Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 8189 ggr
LindaKarlstrom
0

Navelpiercing

Det finns säkert tusen trådar om navelpiercingar, men sökfunktionen tycker inte om mig…

Men i alla fall, jag funderar på att pierca navlen i morgon. Men jag har inte funderar kring det, då jag är en rätt så aktiv person. Tex. så rider jag en hel del.

Är det bäst att avstå från hästarna helt i början, eller skulle jag kunna klara mig om jag tex. sätter ett plåster över?

Hur lång tid efteråt brukar man ha ont när man rör på sig?

Sen har jag hört att man ska undvika alkohol… Varför? Och hur lång tid?

DinJejja
0

Hej

Jag hade inte ont ngn ting efter åt när man rörde sig. Bara om man rör själva smycket. Så de ska nog vara helt lugnt att rida. Sätt ett plåster eller tejp över så att du minskar risken att fastna i den. :)

Shanea
0

Du har antagligen hört att man ska undvika alkohol till det är läkt för att om kroppen måste förbränna alkohol samtidigt som den ska läka kan det försvåra läkningen, det är i alla fall vad de säger om man ska tatuera sig, vet inte hur pass stor betydelse det har vid navelpiercing dock.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

Clariiz
0

Jag red två dagar efter jag gjort den, inga problem alls (:
Jag var lite öm 2-3 dagar, sedan kändes den inte alls.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

vyria
0

sätt en steril kompress och kirurgtejp över så ska det nog gå bra

[Wera]
0

När jag tog i naveln sa hon som gjorde den på mig att jag kan sporta bara jag tvättar den efter åt och har ett plåster över naveln under tiden jag sportar.

För mig kunde jag röra mig helt normalt efter en vecka (första dagarna hade jag svårt för att böja mig men annars inga större problem)

LindaKarlstrom
0

Okej! Tusen tack för era svar! Skrattande

Sarah
0

Jag vek ner ridbyxorna :)

LindaKarlstrom
0

Snart sätter jag mig på bussen för att åka in till stan. Får se om jag fegar ur! XD

LindaKarlstrom
0

Hoho nu har lag hål i naveln Förvånad Men jag blev lite förvirrad, hon som gjorde det sa att klorhexidin var bra att tävtta med, men är inte det väldigt starkt och uttorkande? Vad ska jag annars använda?

[Wera]
0

#9 Jag använde koksaltlösning.
Men hon som gjorde navelpiercingen på mig gav mig rengöringsservetter (starka) som jag bara tvätta runt omkring naveln och om det var torkat var på smycket tog jag bort det med servetten.

LindaKarlstrom
0

#10. Aha okej. Ja dom brukar tydligen skicka med någon tvål, men den var slut insåg hon efter att piercingen var gjord :S

Nicolina
0

#11 Ett gott tips är att vika ner kanterna på ridbyxorna, det gjorde bra ont på mig om jag böjde mig ner eller satt i sittande ställning (som på en häst) och byxkanten kom åt smycken.

regskylt
0

gjorde du i en piercingstudio med tång och kanyl, eller med en "pistol"?

LindaKarlstrom
0

#12. Tång och kanyl. :) Visste inte att man kunde använda pistol till det här med!

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#14 Tror hon menar en sådan här :)

vyria
0

Fy vad läskigt det såg ut Förvånad

Tarzan88
0

Alltså det läker relativt snabbt beroede på hur du sköter det! har haft bla min navel piercing i snart 13 år och ALDRIG haft problem,men ja lät de gå 1-2 veckor så de fick läka ut  innan ja styrke träna eller solade! man ska ju inte irritera ett sår i onödan,mne ja antar att alla studion har sina egna tips och råd!

Råd fråga med dom!

Saga85
0

Det viktigaste är ju som sagt att undvika kläder som sitter åt och skaver. Välj låga byxor och lösa tröjor så irriteras piercingen mindre. Sen är det säkert väldigt individuellt. Känner du att piercingen blir irriterad (ömmar, gör ont) vid ridning så är det kanske bäst att låta bli ett tag.

[Katteeen]
0

I början kunde jag inte göra något som krävde att jag böjde mig, på några dagar. Sen var det ingen fara. :)

Mischa
0

Det första jag tänkte på var att ridbyxor oftast är både tajta och höga i midjan, det är ingen hit att ha byxlinningen skavade mot piercingen, den förhindrar både läkningen och gör ont.

≧◔◡◔≦

Platypus
0

Hej! Jag satte mig upp på hästryggen dagen efter, så de e lugnt! :)

Chachaa
0

jag ska snart ta hål naveln och jag undrar hur länge ska man vänta tills man kan byta smycke??

[Wera]
0

#5 Själv fick jag rådet att vänta minst 5 månader men allra helst vänta ett år. jag har inte bytt smycke ännu och det har gått 6 månader, tänker inte byta för än om ytterligare ca 5-6 månader.

Mischa
0

#22 Jag vågade inte byta tills det var helt läkt vilket tog en lång tid för mig då min krånglade väldigt länge.

≧◔◡◔≦

mandariiin
0

Jag har väntat ca 10månader med att byta smycke. Dom tillfällena då jag har bytt tidigare än det så har det slutat med att jag måste plocka ur smycket helt till slut, för atts en göra om piercingen.

LindaKarlstrom
0

Åhh jag håller på att bli knäpp, staven i piercingen är ju så jäkla lång och är bara i vägen när den sticker ut :P varför är smycket dom sätter i så himla långt?

Liss
0

#26 Hehe, ja det är ju för att det ska få plats att svullna. Och eftersom alla läker på olika vis, så brukar dem ha en standardlängd på läkessmyckena till olika piercins, så att det ska få plats för alla. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Wera]
0

#27 Min navel svullnade inte alls. Men däremot var längden på min stav i tungan för kort :o så det vart en grop efter "kulan" på smycket i tungan. Hehe :)