En undran
Har sett några trådar angående Tungpiercing. Och nu är de så att jag ska pierca tungan efter nyår. Längtar.
Men jag har en liten undrar, en killkompis till mig sa att de gör ont att bli avsugen av en tjej med piercing på tungen. Och på det har jag funderar lite på. Gör det ont? :P Jag vill inte att min pojkvän ska tycka de gör ont.
Så, fel grupp kanske, Men hoppas någon kan ge mig nåt typ av svar iaf. :)
Det är väl helt från person till person. Han kanske har dåliga erfarenhet men det vet jag många som har utan att tjejen har haft en piercing i tungan. Allt beror väl på vilken teknink man har och vad killen gillar. Det är nog inget generellt att alla med piercad tunga gör ont utan han har haft en dålig erfarenhet av det bara, och då är det lätt att dra alla över samma kant.
Har du och din pojkvän en öppen dialog så kan han ju säga vad som är bra och inte och OM nu din nya piercing skulle göra ont på honom får du ändra teknink- inte ta ut smycket :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tack för svaret. Förmodligen är det så. :)
Får helt enkelt prata med min pojkvän sen och se vad han tycker.
Min pojkvän klagar då inte 

kan det kanske bero på vad för smycke denna haft i munnen eller en för lång stav?
Och som sagt beror det på hur killen är funtad, alla gillar inte samma saker.
≧◔◡◔≦
#3 Och tjejens teknink!!! Så många tjejer som faktiskt inte gör "rätt".. Oj, oj vilka skräckhistorier jag har fått höra från manliga bekanta om bitmärken, revor och blödande snoppar… :O
Sajtvärd på Iller.ifokus
#4 Bitmärken? :O Vad har dem tänkt att det är då? en klubba med tuggumi inuti? :P
Nej, men jag håller med första svaret. Det beror helt på teknik etc. Vad jag hört gillar killar en piercad tunga. Men det är ju självklart från person till person.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#4 de lät ju inte så roligt :P Bitmärken och blödand snoppar, stackars killarna. :P
Ja tekniken är nog viktigt :) Hitils har han vart med en nöjd så jag hoppas de fortsätter så ;)
#4 Nä, sexualkunskapen man lär ut i skolan involverar inte teorin i sådant, så det är klart att vissa inte riktigt kanske har förstått vad det går ut på eller hur det skulle kännas för motsatt kön :)
≧◔◡◔≦
jag blev riktigt besviken där faktiskt, alla berättade att Tungpiercing uppfanns för att bättre kunna stimulera osv, men min pojkvän kan inte alls känns att jag har nått på tungan..
#8 Beror ju på vad du har för smycke också och hur känslig han är :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
jo, jag vet det, har metallkulan bara. så det är väl ganska induviduellt där med :)

Hör hört lite av varje. Dels det vedertagna att det är till för att göra det skönare.
men har även hört från en killkompis om en skräckhändelse då han blev avsugen av en tjej och på "nervägen" så fastnade kulan i förhuden på nåt vis och eftersom dom var "i rörelse" så slets förhuden till på nåt vis, vi gick inte in på detaljer, men verkade göra ont!
Min kille har då aldrig klagat, tvärtom :P Aldrig hört från någon kille att just pieringen ska göra ont vid oralsex, däremot att det ska vara positivt eller inte märkas, eller bara vara rent estetiskt upphetsande har jag hört desto mer. Men ont.. Det får mig genast att tänka på att han måste mött en kass tjej :P
Paulina
#11 usch de lät inte så skönt du. :S
#12 Ja jag tror med han mött en kass tjej. :P
För som de är nu med piercingen så klagar inte min pojkvän ^^

#12 #13
Ja, måste ha haft riktigt kass teknik den där bruden.. Personligen tror jag inte att det märks särskilt mycket om man vet vad man gör. Jag har bara fått oralsex av någon med Tungpiercing (venoms) kändes inte ett dugg, men å andra sidan använder killa inte hela tungan i samma utsträckning om vi tjejer.
Har inte läst alla svaren, men kan hålla me om att de beror ju på tjejens teknik o piercing ..
.. men hur blev de nu då? .. har du piercat dig?
#15 Jag har piercat mig :) Sjukt jobbigt och äta i början annars väldigt nöjd. Och de är pojkvännen med ^^
Härligt att höra .. att ni båda är nöjda ..