Segmentring - snabba svar!
Har en kompis här som kämpar med att försöka få i en segmentring, men det går inte bra. Hon har fått upp den, men får inte igen den.
Har ni några tips på hur man gör det på ett lätt sätt?
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Precis som med en BCR. men mycket bökigare. kan hända att hon har expanderat ringen något när hon delat den. och då måste hon nypa ihop ringen igen för att "kulan" ska passa.

Vi tog ut den för att kolla nu, och den passar fortfarande. Själva problemet är att faktiskt få dit "kulan" för att kunna trycka dit den. Nu är vi tre personer som försöker, haha. :)

haha. lycka till! jag har tyvärr inga riktiga tips för att få dit dom. jag tar alltid en tång för att hålla i ringen, och sen klicka i "kulan" med fingrarna.

Haha, tack!
Nu har givetvis ringen expanderat, så nu är problemet att nypa igen ringen igen så den passar… men det vill sig inte! Men det är väl bara att vålda tills det går.
Tack för snabba svar i alla fall! :D
fick ni igen den? :)

Nja. Hennes pojkvän råkade nypa den med tången så den blev vind, så den blev skräp. Riktigt illa!
aj då! de va ju inget vidare! :(
Är det en tunn ring?
Jag har en 1,2, iofs en D-formad, finns inte så små segments men principen är ju densamma.. Det är ruskigt knöligt att få i den, men med en liten näbbtång som man kan hålla isär ringen med en aning bara så man kan få i segmentet så går det fint för mig. Samma när den ska tas ur. Har plockat med den en hel del, ahft den i över ett år oc den är hel och fin fortfarande.
Paulina

Jag bad en kompis trycka fast den lösa biten när jag satte i min med hjälp av en plattång gick det på 10 sekunder. Jag höll i ringen och hon tryckte dit biten.
Mvh Ellenfyrkant