Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 10763 ggr
Chachaa
3

hål i naveln med pistol??

Hejsan vad är det för skilnad om man tar hål i naveln med en pistol eller med kanyl ,vad är bäst och varför!?

Mischa
0

Undvik pistoler oavsett vart du tänkt ta hål pga infektions och smittorisker.

Bland dom första saker jag kan tänka på är att en pistol går aldrig att få steril (och hur många lär inte den pistolen ha rört?)

Sättet som pistolen gör hålen är heller sällan något vidare och personen bakom pistolen är enbart utbildad av företaget som tillverkar grunkan dvs kan ingenting om hur en piercing fungerar, hur viktig en bra placering är eller kan hjälpa dig vid problem.

Mer läsvärt kan du finna här och även
på hans blogg inlägg

≧◔◡◔≦

Jenahbella
0

kolla även artikeln "Att pierca med pistol" :)

Chachaa
0

gör det ondare med pistol??

Jenahbella
0

#3 det vet jag inte men jag kan tänka mig att de gör ondare efteråt med pistol eftersom den skulle kunna klämma huden på ett annat sätt när om du gör de hos en piercare, 

jag kan ju iaf säga att jag tyckte att de inte gjorde ont alls att ta hål i naveln hos en piercare, visst de kändes precis när nålen åkte igenom men jag kände lixom "jaha va de bara de där" :)
så tycker verkligen att om du ska pierca naveln gör de hos någon som verkligen kan och inte med någon pistol! :)

Mischa
0

#3 Inte vad jag kan minnas, däremot låter det ju mer.

≧◔◡◔≦

Johannafia
0

fyfan aldrig att någon skulle få röra min navel med pistol :S haha.. jag har hål i naveln och det gjordes på rätt sätt. det går fort och det gör inte speciellt ont, så förstår inte varför man vill göra med pistol :S

sandraxea
0

det som kallas "pistol" till naveln Är kanyl i en typ av hylsa. principen är den samma som med vanlig kanyl, men verkar något krångligare.

det gör mer ont att ta hål med pistol än kanyl, anser jag. men alla är vi olika ;)

prismässigt verkar det inte spela någon roll vilket av alternativen man väljer. så gå till en erfaren piercare du känner förtroende för.

FiaLi
0

När man gör hål med en pistol slår man ju hål i huden, även om det är en kanyl som används. Hur är det med det här det gäller pistol? Är pistolen respektive kanylen "oanvända"?

sandraxea
0

http://www.sv.blomdahl.com/

gå sedan in på produkter > Medical Navel piercing

Det verkar ju inte som att kanylen Slås i.

mne jag hade nog ändå valt att gå till en piercare, för är det en seriös en är det sterilt även där. och sköteln av din nya piercing påverkar ju självklart läkning och slutresultat. Hela answvaret ligger ju inte bara hos piercaren, utan hos er båda.

FiaLi
0

Lagom seriöst det ser ut när människan på bilden inte har handskar :P
För övrigt låter det bätte än jag väntat mig men jag tror inte att en apparat kan avgöra hur hålet bäst ska sitta, vilket en piercare lätt gör. Dessutom tror jag visst att kanylen slås i mha pistolen.

sandraxea
0

#10 antagligen "behövs" 8inga handskar eftersom att det påstås vara så mkt mer sterilt, men jag delar din åsikt i hela kommentaren.

[Wera]
0

#3 Gjorde inte ont alls när jag tog med pistol.

#10, #11 Hon som tog hålet på med (med pistol) använde handskar iaf.

Kan tillägga att om man tar hål med en sådan "pistol" jag tog med så är det en ny "pistol" varje gång, jag, min kompis & min syster tog samma dag och hon öppnade en ny förpackning med ny pistol + klämma till alla tre. Så då är det ju sterilt..

regskylt
0

om man nu bortser från disskusionen om sterilitet, så kan man inte mäta ut så bra med placeringen till just navel. blir svårt att sikta med pistolen och ofta så blir det för lite hud som är med = betydliget större risk för migrering (att den stöts bort).

så kanyl är alltid bäst, oavsätt piercing

JossanH
0

Jag ser det som att det inte kan bli lika precist med en pistol som med en kanyl.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Golgadoth]
0

Jag har hört att tar man med pistol så är risken att hålet blir "fel" större. Pistol är till för öronen, och det är inte alltid hålen blir perfekt..