Navlpiercing
Är grymt sugen på en navelpiercing, har haft en förut men fick ta ut den. Funkade bra tills jag by7tte smycke sen började den stötas ut, så det var bara att ta bort den. Satt dock och läste på www.barbarella.se om navelpiercing. Då står det så här om navelpiercing citerat:
"Att ha i åtanke: Alla navlar är inte lämpliga för piercings. Det är sant, du kanske inte har rätt form på din navel för den här typen av dekoration. Det betyder inte att det är något fel på din navel eller mage, mer det att arvsanlagen inte är på din sida. Det här är vad vi tittar efter…"
"För att vara en kandidat för navelpiercing behöver din navel ha en framskjutande hudkant överst (eller underst) på din navel, med tillräckigt utrymme bakom kanten för att smycket skall kunna sitta bekvämt.
Om din navel har en mer rundad sluttning som böjer sig undertill, kan din piercing troligtvis ändra riktning och växa ut allt eftersom och du borde inte ha fått den utförd. Om det inte finns tillräckligt med utrymme bakom kanten för att smycket skall kunna hänga korrekt, kan det resultera i ärrvävnad. Vidare, om din navel sjunker ihop när du sitter ned (som ett öga som stängs), är chanserna att du kan läka den utan ärrvävnad och svårigheter väldigt små. Du bör inte få den utförd"
När jag piercade min navel hos aeon piercing/tatoo i Luleå var det ingen som sa eller kollade om min navel var "rätt" utformad för navelpiercing. Men det kanske stämmer det dom skriver är ingen expert. Dock sjunker min navel ihop när jag sitter ned alltså ska jag inte pierca min navel om man läser det som står på barbarella.se
Vad tror ni om det där att alla navlar inte är utformade för piercing?

Alla navlar är inte lämpade för piercing, precis som det står. Sen är det väldigt olika hur dom gör på olika studios. Vissa ställen piercar alla, andra ställen nekar pga att det inte skulle fungera bra för kunden, och vissa nekar för att dom är medvetana om att dom själva inte kan pierca just den navlen.

#1 alla ser vi olika ut, kroppsmässigt och så och alla är kanske inte gjort för att ha navelpiercing men jag vill det är så fint men har börjat tänka om och utesluter nog navelpiercing. Men när man läser och ser allas bilder här blir man så sugen på att göra massor med piercingar!