Att ta bort tatuering
Hej
Jag vill ta bort min gammal tatuering. Vet inte vilken metod är bäst , har någon gjort det , hur gick det , försvann det heltohållet? Undrar hur Cher gjorde det att allt försvann ,hon hade ju många…
jag har aldrig tagit brt någon.. men oftast så syns de ju en hel del.. så överväg noga om det inte är bättre att göra om den?
varför vill du ta bort din tatuering? ad är det för något? (jag är nyfiken)
kom på en sak.. jag känner en tjej som försöker ta bort sin tatuering på överarmen med laser. sist jag pratade me dhenne hade hon gått 8 ggr och det var fortfarande starkt av konturer kvar. såg rktigt förjävligt ut rent ut sagt. hade varit ättre om hon tatuerat något över istället

Hej
Har gjort min tatuering när jag var typ 16 år (nu 27) efter 3 år gjorde jag om för att den blev blek :/ den är stor och ful , föreställer inget!
min vän har samma problem. hon hade en "enkel" sak på skulderbladet som hon har lasrat över 10 ggr men den syns fortfarande svagt. och ist för svart tatueringsfärg har hon ist ärr som bildar "tatueringen"
så hon måste ändå tatuera sig där sen för att det ska se bra ut…
då kan man väl lika bra göra en cover-up från början. än att slänga ut massa cash på borttagning som inte ger resultatet man vill

Men Cher då hur gjorde hon det att det syn ingenting på hennes kropp??????? Inga ärr heller
Du kan nog inte få bort hela din tatuering med laser, men du kan iallafall bleka den en hel del så det är lättare att köra över med något annat motiv. Jag har tagit bort lite med laser och det funkade fin fint, men det var bara en liten del och det var mest grått till färgen. Men som sagt, du kan nog lyckas bleka den. :)
Annars brukar dom ju använda laser för att få bort så mycket som möjligt / så mycket som man vill och sedan tatuera något annat över.

Det är det att jag vill ta bort helt och vill inte ha någonting annat. Sen om det går inte då helst behåller jag det jag redan har 
Cher kan ha sminkat över sina, det finns extremt täckande smink för just tattueringar som används i situationer när man inte "vill" vara pimpad 
eller så kan ju väl laserbehandla typ massa gånger då försvinner det ju helt som jag förstår. allt varierar ju mellan person och person. Enklast är väl att uppsöka en utför behandlingarna och fråga hur många sittningar det tar att bli av med den och hur mycket det kostar.
Är ju det där med ärren bara som kan vara lite jobbigt
Men jag har aldrig hört nånting om ärr pga. laser, men jag har aldrig heller sett några "lyckade" borttagningar av tattueringar. Vad kostar det per sittning att bleka? Någon som vet?
enklast som vanligt är fan google helt enkelt.
googlade och fick fram den här sidan länk
där kunde jag läsa vad det kostat för vissa, hur nöjda dom var med resultatet, att det tar lång tid att ta bort tatuering. att det gjorde ont men var värt det
Jag tror din lilla tatuering skulle gå hur bra som helst att laserbehandla bort utan att det kommer synas något efteråt om det är en vanlig tatuering. Jag gissar att det kan kosta 3000-5000kr om det kostar 1000kr per sittning.
#13 ah! Jag tänkte att det var så pass individuellt att det skulle vara svårt att ta reda på eftersom nåldjup och färgsättning borde ha stor inverkan på priset tycker man, även hur pass ny den är och vilken typ av bläck det är.
Kul.. det där är lika mycket som man i regel betalar för att få dit skiten :p
läste något om 3gånger dyrare än att sätta dit den, kan ju vara för just den personen tatuerade sig hos någon billig och dåligt också^^
Det varierar såklart vilket färg man har och andra parametrar men man kan ju få en generell prisbild iaf.

hmm min tatueririg är tym 10cm/ 20cm i stockholm så kostar det upp till 4000 kr per gång!
Kanske det är biligare resa till Göteborg
#16 SHIT! O__o brutala prissättningar för nånting som förmodligen inte kostar så mycket att utföra. Är ju inget boobjob ffs..
har inte kollat upp detta men har för mig att utrustningen är svindyr.
Min syster har tagit/håller på att ta bort en tribal med laser, mellan skulderbladen. Enligt mig så ser det numera ut som en branding, typ.
#18 Jo, en sådan apparat går på minst 200,000:-