Funderingar smycke
Jag piercade mig i tragus för snart tre veckor sedan nu har jag en liten fundelering. Jag har ett smycke med en kula på framsidan och en platta bak. jag vet ej vad detta smycke heter. Nu är det så att jag är livrädd för att tappa smycket hur vanligt är det att man gör det? Och vad ska jag göra om det händer? Har liksom typ 6 mil till närmaste piercare… Sen en dum fråga, smycket som jag har nu är det ju jättelänge tills jag ska byta men kunde lite låta bli att pilla (rengjorde händerna före) och undrar om man skruvar på kulan för att få bort smycket eller? För när jag var där och skruvade var det som att kulan aldrig gängade fast ordentligt utan den går att srkuva och skruva så nu är jag skiträdd för att den inte ska sitta fast och att jag ska tappa den!

Det är nog en labretstav du har. Då är det kulan man skruvar av när man ska byta. Det är alltid bra att ha ett extra piercingsmycke eller extra kulor om man tappar dem.

# okej tack.. men varför går den som inte att skruva kulan så den sitter fast??

Hm ja det låter konstigt. Höll du i baksidan av smycket så inte hela alltet snurrade när du skruvade på kulan? Eller så kanske kulan sitter snett?

jo jag höll på baksidan när jag skruvade har provat skruva åt andra hållet och då skruvar jag av kulan, det kändes ganska tydligt.. hm får fråga ska kanske dit igen på lördag och göra en till i andra traugus kanske dom kan kolla på det då
Man måste trycka rätt hårt på kulan inne i örat för att hela staven inte ska snurra, eller i alla fall jag måste det :P Pillar man inte är det inte hellr såå stor risk att tappa smycket enligt mig.
Annars har jag också undrat om mna kan använda en labretstav. felet är bara att jag inte ännu lyckats få in staven inifrån ännu…
Du kan ju alltid beställa några labretstavar från någon internetshop, så du har på lager - ifall något skulle hände. Det är lätt hänt att man tappar en kula, ifall den råkar sitta löst.
Och att den snurrar och snurrar, låter som om den är felgängad. Så om du tar av den och försöker få den rätt igen? Eller så är den felformad från början.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆