Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3548 ggr
elvissspringsteen1
0

Labret läka ihop?

Om man tröttnar på en labret(vanlig) ej vertikal, om man tar ur den läker den ihop bra då eller ser man ett hål jämt? jag hade i ögonbrynet förut å den läkte ihop så det inte syns alls. jag funderar på att göra en labret men vill veta om det skulle läka bort bra om jag av någon anledning ska ta bort den. någon som vet?

Jenahbella
0

har kompisar där man ser en litet litet ärr om man tittar nära, men som sagt inte om man vet att de finns där och tittar riktigt nära.

mandariiin
0

Det beror hel tpå hur din kropp läker, hur länge du haft hålet, hur du skötte det under läkningen, hur stort hålet är.

Liss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helt individuellt.
Vissa får ett ljust litet ärr efteråt, vissa får bara som en liten prick av att det en gång var ett hål där. Och andra syns det inte alls. Det är svårt att säga.
Men det brukar åtminstone oftast bli väldigt litet och inget någon tänker på. Om man inte får infektioner och ärrvävnader i det.

Mitt eget.. syns inte speciellt mycket. Tog ut den på nyår och kortet är taget en månad efter. En liten prick under läppen, på vänster undersida. Kommer säkert försvinna ännu mer.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LinnB
0

Har kompisar där det fortfarande syns en prick trots att det gått flera månader, men på vissa syns ingenting.
Så ja, som ovanstående skrivit… helt individuellt. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

[disembowel]
0

Ett tips, gör ingenting om du inte kan leva med att det blir ett synligt ärr efteråt. Det går ju liksom aldrig att veta i förväg hur just din kropp kommer läka igen ett gammalt hål, det är helt individuellt. Jag hade en labret som jag tog ur, gjorde en vertikal labret med samma ingångshål och sedan tog jag ur även den. På mig syns det att jag haft en piercing där men det är knappast något man tänker på.

sandraxea
0

det spelar för min del ingen roll om  jag plockar ur min labrett, för den läker inte ihop alls. jag har haft den i snart tio år, och ett av dem åren var jag helt utan smycke, men hålet är kvar.

[jenkass]
0

jag har en prick kvar efter min men det syns bara om man kollar nära

[veralera]
0

Tog ut min för 2 år sen, har fortfarande hål kvar som syns klart och tydligt. Även tillochmed på bilder ibland. Men det är inget störande i min mening, men känner du att det är oliiiidligt att leva med - bör du strunta i det.