Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2397 ggr
oboy
0

smycke

Hej jag har en labretstav i min tragus piercing och nu hade jag tänkt beställa från internet ett smycket men vet inte alls vilken tjocklek eller längd jag ska ha?

[jenkass]
0

antingen får du gå till en piercingstudio eller butik där dem säljer smycken så dom kan mäta ut rätt storlek. eller om du själv kan mäta på ditt egna smycke hemma. tjockleken brukar vara max 1.2 mm

oboy
0

#1 okej tack. Har ett läksmycke nu så vill inte ta ut och mäta den. Hade tänkt beställa antingen nya kulor eller ett smycke att ifall jag skulle tappa det jag har nu..

[disembowel]
0

Jag skulle snarare tippa på att tjockleken är antingen 1.2 eller 1.6 mm.

Niini
0

Min piercare sa absolut INTE mindre än 1.2 vilket också är vanligast. Hon sa hon lägger bara 1.6 om man specifikt ber om det.

Liss
0

Ja, i en tragus brukar det vara 1.2 mm i tjocklek. Kulorna kan man variera med, beroende på smak. Men den vanligaste är 4 mm. I en tragus är det kanske snyggare med en lite mindre dock.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Niini
0

#5 4mm? Förvånad De e ju skitstort! 2,5-3mm ska det vara Flört

oboy
0

tack för alla svaren.. undrade det där om kulan också.. men vad ska detvara för längt på labreten då?

Niini
0

#7 Beror helt på hur tjock "flärp" du har. Jag har 8mm, men då är det väldigt lång stav egentligen. När jag tog den sa hon ja ska ha 6mm sen när det är läkt, men inte en chans att 6mm räcker när jag provar :/

Liss
0

#6 Hehe, jo. Det var därför jag skrev -mindre dock. :) 4 mm är standard i piercings, men i tragus föredrar man nog mindre ;) Beror på hur man ser ut med.

oboy
0

hittade smycken på coalcreek, verkade inte allt för dyrt heller.. hittade en labret med Hello Kitty - jag blev helt kääär =) 1,2 mm tjock 8 mm lång bioflex dock men det gör inget det är ju hello kitty på

Liss
0

Haha. Kör på det du :) Där inne har dem mycket billigt. Och ingen har haft problem hittills vad jag vet om.

Har ett par Hello Kitty strumpor som jag älskar. Annat än de har jag inget.. Folk klagar på mig då jag är 23 år och deras barn har Hello Kitty också. Men vad spelar de för roll ;)

mandariiin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

haha, jag sålde nyss min rosa bil. det var en nissan sunny med en ENORM hello kitty figur som täckte hela bakrutan.

Liss
0

Haha, den där hade jag lätt köpt enbart för att den är rosa! :D

mandariiin
0

det var därför jag köpte den Tungan ute

Liss
0

Det kunde jag tänka mig Skrattande Jag ska ha en lila bil i framtiden. Tss..

mandariiin
0

haha. min Bubbla ska lackas i svart + orange sen när ekonomin tillåter.

Liss
0

Men åhh… vet du att jag tänkte skriva en lila BUBBLA! :P Ge mig!

mandariiin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det är min rostiga pärla.  ;)

haha, kanske dax att lämna denna tråd till vad det ursprungligen handlade om nu :P

Liss
0

Hehe jo det vore kanske en idé. Men måste ju bara påpeka att de där med var en cool bil. Blir nog riktigt snyggt med svart och orange. :D