Tragus
Hej. Jag piercade mig i tragus för knappt en vecka. Svullnaden la sig efter någon dag men imorse när jag vaknade dunkade det, gjorde ont och var svullet. Kanske beror detta på att jag sov på sidan där jag har piercingen..?? Rengör morgon och kväll med en rengöring jag fick hos piercaren. Förutom svullnande och att det gör ont så kommer det inget var eller så, det ser fint ut annars. Tänkte nåt tips när man ska sova, det är lite svårt att inte ligga på den sidan där man har piercingen..

Jo det kan ha blivit irriterat om du sov på sidan. Ett tips är att om du har någonlunda långt hår sätta upp det i en tofs på den sidan du har tragusen, så att du inte "kan" lägga dig på den sidan i sömnen :)
- Medarbetare på studier.ifokus

#1 okej tack men nu är det så att jag har kort hår, går inta sätta upp. Nåt annat bra tips?
Kuddar! Jag brukar ofta lägga mig med örat mellan sambons o min kudde, då kan jag ligga på den sidan utan att trycka mot örat då det ligger i luften. F.ö. brukar jag märka i sömnen om jag ligger för länge på det örat o vänder mig automatiskt. Men då har jag förståss även helix i samma öra så det kan ju vara p.g.a. att jag har båda som jag gör så :)
Jag haft min tragus sedan dagen innan nyår och jag börjar få problem med den trots att jag sköter det o så, huden på 'pluppen' där piercingen sitter är typ rynklig och det kliar en massa, har försökt att byta till circular barbell en gång för en månad sen men det blev bara värre, för håret fastnade i den och så, då bestämde jag att jag ska byta till labret igen.. och då började kliandet och allt det mojset med huden.. hållet på att tvätta den med koksaltlösning som jag köpt på apoteket men det verkar inte hjälpa.. vet nt riktig om hur jag ska gör och kan nt nå piercaren för hon bor tyvärr i Polen :/

Tragus är en bråkig piercing som strular i mpnga månader efter man gjort den. det är bara att fortsätta göra rent, låta bli och pilla, och jag själv skulel nog aldrig börja byta smycke i en brosk piercing under dom första 4 månaderna (minst).
Jag har haft tragus sen i februari -09 och det kan ta upp till ett år och läka. Mitt är nu fint men krånglade lite i början och det var inte förrens i december detta året som jag fick tillåtelse att byta smycke pg.a infektionsrisk.
Det är ett krångligt ställe att pierca sig i med tanke på hur mycket piercingen får stå ut med. (när du sover, mössa os.v) :)