Jag är upprörd!
Nu måste jag skriva av mig!
En kille på mitt jobb har beställt hem ett tatueringskit från kina. Direkt när han fick grejerna tatuerade han sig själv, sin gravida flickvän och sin lillebror. Dagen efter rann det var ur hans ben och det var verkligen jätte svullet. Då hade karln satt dit en kompress dränkt i alsolsprit!! Sen hade han läst lite på nätet och sett att färg man får med till såna kit oftast brukar vara avsedd för provskinn. Jag frågade varför han inte beställde hem skinn och tränade på istället för att tatuera människor när han inte ens vet hur man gör. Till svar fick jag "Men nu har jag ju tatuerat mig själv, Emma och min lillebror. Nu vet jag ju hur man gör!"
Exakt hur dum får man bli innan det är straffbart?
sjuk idiot.. tyvärr så är det inte straffbart, de har ju gått med på att bli tatuerade..
och tjejen var gravid? människor allså….
inte speciellt smart. vissa saker måste man lära sig av proffs innan man försöker själv, och ALLTID testskin först. har han riktigt otur kan dom ju bli sjuka… om hygien och byte av nålar och rengöring inte sköts rätt.. fy fan
psyket borde utökas så det finns plats för sånna personer…
Ärligt talat är det inte ens värt att lägga ner tid på, att bli upprörd på sådana människor. För vad man än säger kommer dem ändå inte lyssna. Så då får han väl göra sitt misstag och få världens infektioner i sitt ben.
Förhoppningsvis så lider ingen annan än han själv utav det dock. Men tyvärr brukar det inte vara så pass positivt. Att han drog med sin flickvän och lillebror var ju skit.
Du får sprida det så ingen går till honom :)
Men olagligt borde det vara, ja!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

"Smart" kille…..
tyvärr är han inte ensam. finns många "nybörjare" som tror dom kan allt inom tatuering. Dom får skylla sig själva tycker jag.
Jag blev så förbannad när jag pratade med honom. För han visste verkligen INGENTING. Och att tatuera sin höggravida flickvän var ju verkligen höjden av dumhet. Allt jag sa slog han bara bort och låtsades som att han kunde allt. Jag var tvungen att gå därifrån tillslut. Annars hade jag blivit riktigt arg på han. Visst om han vill vara så puckad att han tatuerar sig själv, men att dra in andra i det.. Och hans lillebror är en sån som vill vara som alla andra. Helst som sin storebror. Så det är ju klart att han vill ha tatueringar. En sak jag funderade på också, vad kan hända om han tatuerar med bläck som är avsett för provskinn?
hur gammal är lillebror? är lillebror över 18 kan man tycka awtt han borde veta bättre och att han är stor nog att fatta sina egna beslut, puckade eller inte… samma med flickvännen.. jag skulle aldrig låta någon tatuera mig som just köpt ett kina-kit… (och tro mig jag är inte alls kräsen och väldigt implusiv när det gäller bodymods)
som sagts innan så får han skylla sig själv men att dra in sin bror och gravida flickvän i de, sånt blir man verkligen less på.
hoppas inte dom har några varande sår :/
varför ska folk låtsas att de kan saker de inte vet ett skit om? GAH!
Jag vet faktist inte hur gammal han är. Skulle tippa på 17 år. Ja, eller hur. Läs på istället och lär dig på riktigt så kan du snacka sen :P Jag bara ser framför mig hur många små-fjortisar som kommer att ha hemmagjorda tatueringar efter det här!
#10 jag får ångest när du nämner det där. ååh. man borde inte tatuera sig innan 18-20…
Jag vet faktsikt inte vad som kan hända, med fel bläck. Men eftersom tatueringsfärg är utvecklad speciellt för huden, så borde ju färg för enbart provskinn vara åt he** te fel. - Eftersom det då INTE är utvecklat för hud. Så det kan nog gott bli fina infektioner, allergier etc.
Ja… *suck* Undra varför det inte är lag på tatueringar egentligen. När det finns lagar/åldersgränser om när man får dricka alkohol och ha sex, så kan man tycka att något så bestående som en tatuering borde ha en gräns det med. Och ett fint litet tillägg, om att man inte får tatuera i hemmiljö eller något liknande. - Men det är bara en vacker dröm.
men det finns väl regler om att tatuering och piercing inte ska utföras i icke steril miljö?
#13 nej det gör det inte. Bara om man har ett registrerat företag. Som privatperson så får du göra vad du vill
Har man en studio, finns det naturligtvis regler om steril miljö etc. Men som privatperson är det ingen som kan anmäla om det, förutom dem som blir utsatta. (Vet dock inte vilka lagar som gäller då) Och eftersom de var flickvän, lär hon inte anmäla honom för något.
Haha, nu ska ni få höra nått roligt iaf! Här om dagen på jobbet så såg jag något kladd på den här killens hand. Jag frågade vad det var. Då berättade han att han skulle tatuera in ett latinskt citat på handen. Men det gick inge bra tydligen. Så nu står det bara "AB" på hans hand! Haha! Och jag kunde inte låta bli att jävlas så resten av dagen när jag såh han så var jag tvungen att kalla honom för "Niklas AB". Fan vad sur han blev ;D
#15 Som "utsatt" finns det inget större du kan göra heller. Inte när det gäller piercing iaf.
Min pojkvän jobbar i studio och har gjort det bra länge, men har piercat hemma lite då och då, en storebror(?) till en 19årig tjej blev sur och tvingade henne polisanmäla det ("det var emot deras religion" sa han) men polisen sa bara att det inte fanns någon de kunde göra.
Vet faktiskt inte hru lagstifningen "egentligen" ser ut i Sverige, men här där jag bor så gör de iaf inget åt saken.
Likadant en kille som jobbade i min pojkväns studie hade "råkat" pierca en 13 årig tjej utan förälders tillstånd, mamman blev hur förbannad som helst och sprang ner och sa hon skulle polisanmäla dem. Polisen svarade likadant där, det finns inget vi kan göra.
Kan säga att jag vet måååånga idioter som tatuerat sig själv. Vissa har gjort det med tex rakblad och bläckpenna. Men de får fan skylla sig själva!

HAHA :D Tycker han förtjänar att bli mobbad för det! Men han fick ingen uppenbarelse att han ska sluta förstöra sin och andras hud?
#18 Nope, men han hade kommit på att det var dumt att tatuera sig själv på såna ställen där det var svårt. Så han skulle tänka efter lite före nästa gång han fick för sig att tatuera på sig själv :P Han är verkligen inte den vassaste kniven i lådan ;)
#17 Fast är man underårig finns det en lag. Att man inte får ingå i ett affärsavtal som mindreårig, utan föräldrars medgivande. Men polisen kanske inte orkar ;)
#16 Men suck! Ja, han lär sig nog inte helt enkelt.
#20 Ja det var vad jag trodde också, men alla jag snackat med som gått till polisen eller vet någon som gått till polisen, så har polisen bara sagt "det finns inget vi kan göra"…

Färgen man får i kit från kina är nästan 100% airbrushfärger. altså inte direkt menade för våra kroppar :P sen så slutar det inte där, de "sterila" nålarna man får med har väldigt lite lim och 3 av 5 är inte ens förslutna. jag har tittat på många sånna förpackningar och blir förskräckt av kvaliten på det. allt för att tjäna nått enstaka cent här och där.
Hoppas verkligen inte det gick ut något i blodet som påverkade flickvännens barn…
Jag har råkat ut för samma tråkiga sak… Min dotter som är 14 år gick och blev tattuerad av en kompis pappa.. Han hade visat henne bilder och så och sagt att han var så duktig….. Jag grät när jag fick se det. var som en 5 åring som kladdat med en tushpenna på henne. När jag sen pratade men honom…skällde.. så sa han bara ja det blev nog inte så bra.. men jag tog ju inte betalt heller…
När hon blir lite äldre ska jag betala en riktigt tattuerae som får försöka göra vid den så att man kan titta på den och vara stolt. som det ska bara när man blir tattuerad..
så tråkigt med alla dessa hobbytatturerarna som tror de kan och sen misspryder andras kroppar… Och som vissa har sagt ja polisen lägger inte resurser på det… tyvärr
#24 En kompis pappa? Gud vilken hemsk människa, vem får ens för sig att tatuera en 14 åring när man inte ens kan ordentligt??
Hoppas den inte var stor:(
#24 gud va hemskt!! hoppas den blir riktigt fin den nya sen iaf.