Pelos
Någon som har varit på Salong Pelos i göteborg och piercat sig ?
Hur är de där ? (är dom trevliga?, ger dom skötseltips?, piercar dom med pistol eller kany??, TAR DOM SNEA HÅL?, osv.. )
Skriv allt va ni tycker om dom :)
#1 men det spelar ingen roll om dom piercat en 14 åring på bröstvårtan.. ; eller jo, men. min mamma låter mig och tycker också att jag skulle passa i navelpiercing och ja har velat göra d jättelänge o så har några sagt att pelos är bra men inte varför o så de är drf ja undrar.
#1 … glömde också skriva att, jag är nt säker på va de ens finns förbra piercing studior för att ja hört jättemycket dåligt och panace och UvX också så.. :s

De i göteborg jag kan tänka mig gå till som jag hört bra saker om är Ed, Barbarella och Tribe. Panache har jag bara hört skit om.
Jag tycker det spelar stor roll att de piercat en 14åring i bröstvårtan, om de håller på med det vad mer fuskar de med? Varför pierca så unga, enda anledningen jag kan komma på är att de vill tjäna lätta pengar. Jag ville pierca naveln när jag var 15, men fick snällt vänta tills jag var 18 då mina föräldrar aldrig skulle gått med på det, så jag vet hur det känns att vänta.
Men du verkar uppenbarligen inte bry dig om att gå till någon duktig och seriös piercare eftersom du fortfarande inte lyssnar på de råd du får här, varför inte bara göra den själv med en rostig synål så får du det gjort?!
#4 asså typ 17 st av mina vänner har piercat sig, själv eller på en studio där dom sagt att dom är 15 . Och om dom nu gjort de, varför skall JAG just vänta?

Du bekräftar just att du inte vill vänta för att alla andra har gjort det, härligt grupptryck. Jag förstår inte varför du ber om råd när du ändå tänker strunta i dem, du har ju tydligen redan bestämt dig. Dina vänner beter sig omoget och du verkar inte vara ett undantag.
typ mer än hälften av alla mina vänner (tjejer ) har piercingar och varför ska jag just vänta två år när dom tog de förra eller detta året ?
TS bad om råd om just denna studio och #1 har gett sina. jag har aldrig besökt dem så kan inte ge några råd. det bästa är om du går dit själv och bildar dig en egen uppfattning om hur dem verkar och hur deras verksamhet fungerar. bara för att någon tycker dem är otrevliga behöver inte nästa kund tycka det osv. det är upp till var och en.
#8 ja, men jag vill veta ifall dom tar hål med kanyl eller pistol & ifall dom flesta som varit där o piercat sig fått infektioner, snea hål osv..
om dom e otrevliga elr inte spelar ingen roll, jag ska ju inte lära känna dom utan bara pierca mig. ^o)
#7 För att du är mer mogen? Skulle ju vara en bra poäng. Men uppenbarligen inte. Dina anledningar till det är sorliga. Varför inte sätta dit en pärla med klister, om du nu ska ha något som alla andra har?
Att gå till en studio som ger rakt fan i om man har den utsatta ålder, som studios kommit överrens om (ifall dem är seriösa), är rent av dumt!
Det kan faktiskt hända både det ena och det andra. Även om man gärna har inställningen "det händer inte mig."
Och är du inte intresserad av våra åsikter, råd etc. Så fråga inte.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#11 DET GÅR INTE KLISTA EN PÄRLA SOM NAVELPIERCING ? annars hade ja gjort det --.-
#12 Jag tror inte det hjälper att vara otrevlig? Du bad ju om råd eller hur. Var tacksam att det finns snälla människor här som vill hjälpa dig. Dom säger ju inte allt detta för att vara taskiga…
Och om du nu vill veta hur dom är och så, Då dit och prata med dom! Tror du kommer få bäst information på de sättet.
Medarbetare på Sphynx iFokus
#12 Vet du, vanligt papperslim funkar hur bra som helst! Jag gick nästan 1 år med två kulor fastklistrade vid navel och varenda en trodde det var äkta.
#13 Jag bad inte om att få veta åldersgränser o varför man inte ska pierca sig under 15-16 år osv!
och ifall man går o frågar dom hittar dom bara på att dom är bra ? ; det gör alla ba för man vill att man ska dit -.-
#15 Nej, Men jag tror dom bara vill ditt eget bästa!
Sen borde du faktiskt lyssna.
Kanske det.. Men jag tror ändå det är det bästa sättet. Du kanske ser på omgivningen, Hur han/hon berättar. Jag tror man märker ifall ''åh denna studio är nog inte så bra'' och tvärtom. Meen, Det är vad jag tror!
Medarbetare på Sphynx iFokus
Om en piercare låter en 14åring pierca bröstvårtan hos honom/henne, utan målsman, skulle jag aldrig gå dit.
De kan mycket väl vara så att tänger/nålar/smycken inte är sterila, eller att de saknar kunskap. Osv .
Och om TS får för mamma, ta då med mamma till en bra studio. Förutsatt att TS är över 15 så kan mamma och piercare diskutera för och nackdelar osv.

Det är värt att läsa det här innan du går till någon som är oseriös och kanske använder osterila verktyg.
VARNING: STARKA BILDER
- Medarbetare på studier.ifokus
Om man bortser från att det var sjukt jobbigt att läsa alla slang och knepiga stavningar så var det en grymt bra oh nyttig artikel att ta upp!
Samtidigt som, det räckte nästan att bara se bilderna för att förstå poängen.