tatuering - text
är det något speciellt man ska tänka på när man tatuerar in en ganska lång text? exempelvis storlek och tjocklek..?
har tänkt att ha två rader text på ryggen..

det ar nog ganska svart att fa det rakt iom muskulaturen och ryggraden. Min kompis har dock ett stycke notblad + text pa nedre delen av ryggen och tatueraren var jatteduktig och lyckades fa det sa att den sag helt rak ut.
// Amanda
#1 okej .. jag hade ju tänkt mig övre delen av ryggen :P fasen då ^^ nevars :P
man kanske kan ha de lite ojämt medvetet? :)
om du hittar en duktig tatuerare så kan du nog få det snyggt där med! se bara till att gå till nån som kan detdär med text, kolla i pärmar och sånt. sen får tatueraren hjälpa dig med storlek eftersom det ska anpassas efter din kropp och sånt är svårt för oss att säga eftersom vi inte vet hur du eller texten serut :)
ett tips dock är att en tatuering inte är lika skarp efter några år, då an det vra abra med större text.
En bra tatuerare går efter din muskelatur och kropp så att de blir rakt och snyggt. De ska inte vara några problem för dem. Sen får man tänka långsikt som mjioo säger, ta en text som är snygg men tänk på att den inte bör vara för liten- då kan den gärna sjunka ihop lite efter åren.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#4 såg att du bodde i norrköping, vet du nåt om may die tatto? (tror de heter så) de ligger vid folkparken. :)
#5 Vid folkparken?:O Har aldrig ens hört om måste jag säga. Men enligt mig och många andra är Lucky 7 de bästa!:)
Annars finns house of pain som ligger vid torget på kungsgatan. Och han är väl sisådär.
#6 jaa eller vid matteusskolan tror ja de heter..
en jobbarkompis till mej ska tatuera sig där snart så får väl prata me henne sen :P så kan jag berätta om de vart bra eller dåligt ^^
jo lucky 7 e verkligen kanon! men såååå långa väntetider :/
jag var förbi på house of pain, tyckte inte dom va så trevliga :P
#7 Den har jag aldrig ens hört talats om faktist. Men du får fråga din vän sen då.
Mja jag tyckte inte de var så farligt på Lucky längre. En tjej som kom in medans jag tatuera mig i onsdags fick en tid den 20:e juli som var den första lediga tiden. Och en månad är väl inte så farligt ändå? Inte för att få en profosionell tatuering.
Neeh som sagt, han på house of pain är sisådär^^
#8 nee så långt e de väl inte, men vill man ha en speciell tatuerare där och man ska göra en stor tatuering får man ju tyvärr vänta flera månader :(
may die tatto e nya.. öppna för nån månad sen eller två.. :) så kanske inte så konstigt att du missat dom :P
#8 jag fick tid på lucky 7 i november :P bättre sent än aldrig :D
#10 Hehe jaa men de var väl ändå rätt bra, om du nu hade en väldigt speciel tatuering som du sa:) Vem fick du då?
martin :) hade hört att han va bäst :P men jag vet inte ^^
#12 Jo han är bra. Men han brukar inte alltid vara där. Så säkert därför du får vänta lite extra:)
#13 aha okej :) hehe du är tjejen med koll du :D hihi
#14 Mjaa, jag var ju just där så^^
Jag fick tid på lucky 7 efter en vecka :)