Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 15724 ggr
[Mova]
0

Mindre öron.

Jag vill inte ha kvar mina töjningar, har en på tio som har vart uttöjd och vilad förrut och det hålet går max ihop till 6mm. Mitt andra hål är i 8 mm nytöjt och sprickit en gång. Jag vill ha de så små som det en gång var då jag kunde ha vanliga örhängen )= Hur får jag de att bli pyttiga eller växa ihop? Kan man gå till vårdcentralen och be de skära upp hålet och sy igen det? Kostar det nåt? Någon som vet hur man gör? =)

HolyFuck
0

ta ur smycken och låt de växa ihop, kan ta ett tag, men isåpass små storlekar borde de dra ihop sig.

mandariiin
0

jag fick mina 10mm att dra ihop sej till 2mm. det tog ca 6 månader. då hade jag haft töjningarna i drygt ett år har jag för mej.

men nu är dom stora igen :P

[Mova]
0

#1 jag töjde de ena till 10 för många år sedan hade ute den i några år, men den blev inte mindre än 6 mm :(

Ingen som vet vad eller hur man kan göra förrutom att ta bort smyckerna, för jag har ju redan testat det och dom blir inte mindre än ca 6mm :(

[jenkass]
0

jag har faktiskt ingen aning. men det är ju du själv som valt att göra töjningarna (inget medfött) så tror nog du får stå för kostnaderna själv isf.

min sambo hade runt 12-14 mm i töjning och för honom växte de ihop efter 1- 1½ år. (i början var det ju som en "kattstrumpa" eller vad man nu kallar det, men nu är dom släta fina=)

[Mova]
0

Jo jag vet. Men är det möjligt att skära upp dom? Göra nån typ av plastik operation på öronhålen så de växer igen helt så man sen kan ta nya? =)

[jenkass]
0

ja det ska gå

TereseE
0

Man kan göra en operation där de skär ut så de får fina kanter att sy ihop. Resultatet verkar bli snyggt, men antar att det räknas som en plastikop som man får betala på egen hand. Trots allt ditt val, en gång i tiden…

Liss
0

Ja, sånt är ju så individuellt. Har man 10 mm så borde det kunna gå ihop tillslut till ungefärliga "vanliga" hål. Och de kan ta lång tid. Men så för vissa funkar de inte och de blir ett lite större hål jämt.

Då kan man göra ett snitt så dem läker ihop bättre eller också sy ihop det. Men som sagt, de får man nog betala för själv.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Mova]
0

Vart kan man gå och skära upp det någon stans? för jag vet till hundra% att det inte blir mindre än 6mm :( nån som vet vem som fixar sånt? =)

[jenkass]
0

#19 ring och kolla med sjukvårdsupplysningen kanske? jag har faktiskt ingen aning.. :S

Aviendha
0

#9 Nu gissar jag bara utefter vad jag hade gjort om jag vore du.. Gå till vårdcentralen och hör vad de säger, om de inte kan/vill göra det så kan de skriva en remiss (om de anser att det faller under deras "ansvar") eller tipsa om vart du kan vända dig om det inte är deras grej. Annars kan du ju kika runt efter privata läkare/kirurger, alt plastikkirurger.

[Mova]
0

#11 tack för tipset!

zoolatri
0

Intressant fråga faktiskt, man har ju hört förut att om man håller sig under en cm så ska det kunna dra ihop sej. Är det ingen som har haft samma problem som Mova förut här?

Jag skulle vilja töja mer men jag älskar samtidigt stora dinglande örhängen, och tröttnar jag på töjningen så vill jag kunna ha vanliga hål i öronen igen:)

Mova, när du tagit reda på om du kan få hjälp på vårdcentralen och ungefärligt pris, och hur det går till. Kan du inte skriva om det då?:)

Liss
0

#13 Jo, som sagt, i praktiken ska de kunna dra ihop sig ungefärligt till ett "vanligt" hål. Men så är alla olika och har olika bra läkkött, så för vissa funkar de helt enkelt inte. Och de får man också tänka på om man är uppe i dem högre töjningarna, så som 10 mm.

Men angående dinglande örhängen, så finns de örhängen som man kan stänga hela vägen, då kan man hänga dem i sin töjning. Rätt snyggt det med:)

zoolatri
0

#14, Jag kan inte ritkigt se det framför mej, finns det någon bild på hur det ser ut i någon tråd?:) Det låter ju najs!

Liss
0

Hum, neeh har ingen bild på de tyvärr. Jag menar då alltså, glittriga ringar som man hänger igenom och andra som man kan stänga helt som sagt.
Tjejen på framsidan av www.barbarella.se har vanliga örhängen i töjningen till exempel:)

Aviendha
0

Snubblade över kosmetikkirurgi.se, och de tar 6000kr för borttagning av hål i öronlob. Man kunde inte läsa mer specifikt om det gällde båda öronen, eller om priset skulle öka om man hade töjningar eller liknande, men det går ju att kontakta för närmare uppgifter. Det kan ju vara så att det finns billigare kliniker med, men det är en slant som det verkar.

xxfiona
0

hej jag behöver lite hjälp jag ska töja men jag vet inte hur. hur ska jag göra? hur många mm borde jag börja med? när ska jag göra det? har hört att det är bra efter en dusch, men kan man göra det hemma?

soetisen
1

#18 Här kan du läsa om hur du gör :)

- Medarbetare på studier.ifokus

xxfiona
0

tack:D