Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 6116 ggr
93-01-30
0

Septum?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Heej, Har två frågor…

1: När man tar hål i septum… gör man det genom brosket lr? :O
2: Skulle jag passa i septum? (kolla min ''fräsha'' bild) :P

93-01-30
0

men hallå, 8 personer har läst men ingen har svarat :(

ShitGoose
0

Man tar det inte i själva brosket utan i det tunna som är innan brosket. Fattar du vad jag menar? Om inte så kan du väl känna efter ;)

Och ja det tror jag du skulle göra :)

Medarbetare på Sphynx iFokus

3mmaa
0

Du skulle säkert passa jättebra i septum :)

VAASHii
0

Man kan ta både i brosket och i skinnet precis innan brosket. Det beror helt på hur din näsa ser ut och hur du vill att den ska sitta.

Jag har min septum i skinnet men tror jag ska ta om den i brosket för den sitter konstigt tycker jag :/

Pandi
1

Jag har min septum i skinnet mellan. Jag tror det gör ondare att ta i brosket, och att det typ knakar, haha! Nä, men jag tror du kommer passar i septum :)

Själv hade jag lite diskutioner med mig själv om jag passar i det eller ej, min näsa är inte den typiska "septumnäsan". Men jag genomförde den (TVÅ gånger, eftersom den första blev sned, pga min otroligt sneda näsvägg) och jag är nöjd med resultatet, jag tror alla passar i septum, om man bara genomför den :)

Lycka till!

KickanW
0

#5: Hur är den typiska septumnäsan? Får man se bild på din icke-typiska? :P *nyfiken*

Pandi
0

#6 Ja, enligt mig är den typiska septumnäsan liten och pluttig. Eftersom jag har nästan bara sett folk som har en septumpiercing då de har sånna näsor :)
Men självklart tycker jag andra också passar i det!

Ja, min näsa tex är en icke septum näsa egentligen(enligt mig), rak, lång, stora näshål och allmänt spetsig, nästan som en skidbacke. Haha, men det struntade jag i och piercade mig endå, och vilket bra resultat det blev! Haha!

93-01-30
0

Thänx ^^, jag får väll hoppas på att jag passar i det  ^^,
#5 om jag måste gö hål i brosket så vägrar jag, fyfan, det kmr säkert å ''knaka'' som du sa :P
**#7 Har jag en typisk septum näsa? :P

**

Pandi
0

#7 Det spelar ingen roll om du har en typisk septumnäsa eller inte. Det är om du tycker du passar i det eller ej, och inte vad andra tycker :) Det sa min piercare till mig: "Vill du ha den, gör den!"
Men som sagt, det kommer nog se bra ut på dig! Go for it ;)

Jenahbella
0

jag tror du kommer passa jättebra i den! som de andra säger så ska den väl egentligen tas i skinnet innan brosket, men den går att ta i brosket med, min septum togs i skinnet innan brosket men har tagit ut den nu. lycka till!

KickanW
0

Min piercare sa att man ska ta i skinnet, att det riskerar att bli mycket mer problem om man tar i brosket. Han påstod att endast oerfarna piercare tar i brosket.

Liss
0

Ja, det är precis vad jag fått för information från min piercer också. Att endast oerfarna tar i brosket, eftersom septum INTE ska tas i brosket. Så det ska inte finnas några allternativ, men visst finns det dem som görs i brosket ändå.

Min är där den ska vara. Ovanför brosket allra längst upp.
Septum är snyggt oavsett näsa - men jag är partisk.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Niini
0

Det där beror väl på hur näsan är utformad, jag skulle inte säga jag har så mycket annatän brosk.. för högre upp kommer ben ;)

VAASHii
0

Ja, det är ju brosk så det blir lättare infekterat om det skulle vara så. Men om man känner att man kan klara av att sköta sin piercing och ta hand om den ifall det skulle bli problem så varför inte..
Det är i princip samma sak som att ta i brosket i öronen..