Vilken piercingstudio i GBG ?
Jag ska pierca naveln om ngra veckor och undrar ifall ni vet någon bra studio som lixom.. inte tar snea hål, som tar med kanyl och låter en pierca sig när man e 14 :p
hahah..
O.B.S! det måste vara i göteborg, helst nära stan.
Har tänk på Pelos eller Ed's piercing .
men är inte säker,
hjälp ? :d

Det finns nog inga bra som gör det när du är 14, det brukar vara minst 15 eller 16. Gå till Ed, han är jätteduktig och riktigt trevlig. :) Jag har vart på Tribe innan, men nu när jag vart hos Ed kommer jag inte gå till nån annan. :P
#1 okej.. :))
är han jättenoga med ålder? ( jag menar, mina kompisar som är 13 och 14 har sagt att dom är 15 , fast det va på UvX och panache, men dom trodde på det. )
Jag har bara bra saker att säga om Barbarella i gbg, Tribe har jag hört bra saker ifrån.
/Christine
#3 är dom noga med åldern ? ( jag menar, mina kompisar som är 13 och 14 har sagt att dom är 15 , fast det va på UvX och panache, men dom trodde på det. )
Skulle dom på barbarella tro att man ljuger och säga att dom inte kan pierca en ?? ( för ja orkar verkligen inte vänta ännu ett år på att pierca mig=
#4 - Ja, dom är seriösa och noga med åldern, ta med förälder! Och, om du så gärna vill pierca dig så är det värt att vänta. Tänk om du inte vill om ett år?
/Christine
Orkar inte vänta?
Allra bästa sättet att vara helt säker, är att just vänta. Vill du fortfarande ha piercingen om ett år, två år etc. så är det ju då helt säkert att du faktiskt vill ha den.
Orkar inte vänta = måste ha det för att alla andra har det/för att det är coolt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#6 nej, men jag vill ha den nu av många anledningar, t.exx att mina hästar är uthyrda nu för att jag ska pierca mig och det skall hinna läka innan jag kan rida igen för att de kanske lätt skulle blivit infekterat ifall ja va i ett stall varje dag med en läkande piercing, och jag vill inte hyra ut mina hästar igen nästa år bara för det. .
Ja, det var ju en väldigt flyktig bortförklaring måste jag ju säga. Men så ska jag väl inte säga så väldigt mycket om saken heller. Eftersom jag uppenbarligen har en åsikt som går helt imot din egen.
Du verkar inte veta vad du ger dig in på och allt prat om att ljuga för en studio om sin ålder får mig att sucka högt.
En seriös studio har 18 års gräns, allternativt 16 år med målsman. Naturligtvis finns det anledningar till dessa direktiv. Annars skulle dem inte finnas där.
Men, i slutänden är det naturligtvis ditt val. Och det är upp till dig (eller din mor) vad som händer. Så där av betyder inte min egen åsikt speciellt mycket i det här fallet.
Men du kan ju åtminstone tänka tanken, att ett år inte är mycket i ett helt liv. :)
Ta inte illa vid dig, det är inga hårda ord egentligen.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Du skriver att dina kompisar har gått till Panache och UvX. De är inte seriösa. Hade dom varit det hade dom inte piercat 13-14 åringar. Panache är ju främst en frisör salong och UvX säljer i huvudsak smycken. Och de bryr sig inte ens om att kolla leg på dina kompisar. De vill bara tjäna pengar på unga personer som ni som egentligen struntar i hur det blir gjort, bara det blir gjort. Du vill väl inte riskera att få en infekterad piercing?
Vänta ett tag till så du kan ta med din mamma när du är 16 och gå till en riktig piercingstudio. För då behöver du inte oroa dig om att vara i stallet varje dag. Vik bara ner ridbyxorna så de inte skaver mot piercingen och ha en lång tröja och sköt hygienen så kommer det att gå fin fint när du väl har piercat dig hos en seriös studio vid minst 16 års ålder.
Jag tror nog Ed är noga med ålder, har dock inte träffat han IRL. Men han är väldigt duktig.
Många ställen tar 15 år och har med förälder, och jag tycker du ska vänta till då. Ljuga är både idiotiskt och pinsamt.
Rida kan du göra så länge du inte kommer åt piercingen och håller rent.
// Pabblo
* och då med…
// Pabblo
#10 men jag måste ju ha ridväst och den trycket hårt mot magen? :S
(min häst bockar o håller på busa helatiden när de är kallt ute)
Ahh okej sån har jag haft med och höll på att klämma sönder tuttarna på mig. För just det vet jag inte riktigt hur du ska göra =/
// Pabblo
#12 sätt en tejp över piercingen när du ska jag västen på dig så ä det mindre risk att den rör sig.
Ed är hur bra som helst. Jag har gjort alla mina piercingar där och är lika lycklig varje gång. Nu har han ju studio med sin underbara fru också. Man få med sig massa kunskap (inte bara om piercings) och rengöringsmedel därifrån. Han är jätteseriös och nogrann.
Som tidigare inlägg nämnt är det inga seriösa studios som piercar folk i din ålder. Jag tycker dock att om man vill pierca sig så ska man få göra det och tror att regeln om åldersgräns är mest för att slippa sura föräldrar (?). En piercing är inte som en tatuering som sitter hela livet. Har man alla indianer i kanoten klarar man att sköta den och vill man inte ha den längre är det bara att ta ur.
Åldersgräns är helt klart inte bara för att slippa sura föräldrar. Alla barn är absolut inte kapabla att ta hand och sköta om en piercing ordentligt. Med föräldrars godkännande är det under deras ansvar att de sköter den ordentligt.
Om föräldrarna inte vill att deras barn ska pierca sig så ska de inte göra det.
Och nej, en piercing är inte som en tatuering som sitter hela livet.. men däremot kan man få ärr eller värre komplikationer som sitter kvar hela livet. Så därför bör man tänka efter både en och två gånger innan man får ens föräldrar att ljuga för piercaren, piercar sig, får komplikationer eller ångrar sig och tar ut den för man vuxit upp och tröttnat på den och sen så sitter man där med ett finfint ärr. (Y) yey.
Säger inte att det kommer bli så eller ens i närheten, who knows. Men det är fullt möjligt och jag säger bara att man ska tänka efter innan man ger sig in i något.
EmmaVarg, Hur länge har du funderat på att pierca dig?
Jag tycker du ska vänta tills du är 15 och se om du fortfarande vill pierca dig då. Om du fortfarande vill då, go for it men det är så himla naivt kan jag tycka.. att ljuga och hålla på och fippla bara för att man inte orkar vänta. ><
#16 Sen jag va typ 8 år :S ?
Ja men så trevligt! Då kan du nog hålla ut lite till kanske ;D
#18 nee d kan ja inte :O
Varför?
#20 för jag VIIILL verkligen ha de nu - tar asmkt tid av mitt liv o ba tänka på de helatiden

jag red, med väst när jag piercade naveln. gick finfint.
mogna lite och inse att vi sitter här och ger dej råd för DIN skull.

Jag rekommenderar Ed's kroppskonst!!!! proffsiga som fan! och trevliga o generösa människor 
ALL HEDER TILL DEM
har bestämt mig nu, det blir Ed's kroppkonst :D
har frågat han ifall ja kan pierca mig fastän jag inte är 15 än men har tillstånd av mina föräldrar och han sa att det gårbra :)
Kommer kanske lägga upp en bild sen när jag gjort det :D

Barbarella eller tribe! AS bra

åh jag var precis som dejj, jag tog hål hos pelos , dom e ganska bra faktiskt, tog hål i tungan o naveln där, blev as bra :D
men men, man måste ha förälder me sejj ;)
Har piercat mig nu, på Ed's kroppkonst :D dom äger :)<3
film

Nice ^^,