Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 2721 ggr
Pandi
0

Sår vid min septum..

Hej!
Jag har nu haft min septumpiercing sedan den 25 januari. Pga en himla massa förkyldningar osv så har läkningen blivit lidande och gått långsammare. Då jag piercade mig så fick jag efter ett par dagar ett sår(förmodligen för att jag råkade pilla lite för mycket där) precis ovan piercinghålet som senare läkte. Men nu upptäckte jag (eftersom jag fortfarande är väldigt öm i nästippen) att jag har som en liten "böld" på samma ställe där såret varit, med en aningen gulaktig ton, jag antar att det är var. Har nu försökt sticka hål på den med en steliriserad(!) nål, tvättat med klorhexedin (eller vad det heter, bakteriedödande iallafall + vanlig percing rengöring). Funderar på att gå och kolla upp det imorgon hos min piercare eller på fredag. Eller ska jag avvakta och se hur min egna lilla behandling fungerar?
Jag har varit rätt så noga med tvättningen av själva percingen, men blivit lite förslappad med det då jag varit sjuk så mycket, och därför slarvat lite.
Hoppas bara att det ordnar sig :)
Är tacksam för råd!

Liss
0

Det skadar ju inte att kolla upp det hos din piercare. Dem kan ju kika på det och säga vad dem tycker. Annars tycker jag du ska tvätta med koksaltlösning och låta det vara.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Pandi
0

Nu har jag fått en ny "böld"-liknande sak på samma sida av näsan. Typ, innuti skinnet mellan näsgångarna precis vid piercingen. På huden i näsan är jag bara röd och det gör ont då jag klämmer/pillar där, är lite svullen men jag tror knappast det är infektion, för det ser de inte ut som.. Suck, det var ett himla problem med denna piercing alltså!! Får kika förbi hos min piercare på onsdag, för både byte av smycke och sedan får han kika på det där.. Hoppas den hinner försvinna, och att det inte är så farligt..