Piercing problem- eller mummel funderingar
För drygt två år sedan valde jag att göra en piercing i näsan och kände mig sådär lite cool och halvsnygg med den i snoken.
Den läkte bra, men så nu i höstas hände något underligt. Jag fick en infektion och trodde först att det var en finne. Den la sig och jag valde att ha kvar piercingen. Men så hände det igen och igen och tredje gången tog jag ut den. . .
På natten vaknade jag och hade ont i näsvingen och gick in på toaletten, allt va som en enda stor varansamling och det blev att nästkommande dag uppsöka läkare. som tömde den på äckelpäckel och berättade vilken tur jag haft att infektionen inte hunnit sätta sig i brosket ännu.
Jag fick antibiotika och fortfarande har det inte läkt helt.
Nu till saken. Jag har tidigare haft en piercing i naveln som betedde sej på exakt samma sätt. På vårdcentralen sa som att vissa inte ska ha piercingar? Jag undrar helt enkelt kan det att det hänt två ggr bero på att min kropp inte går bra ihop med hålen. Jag har hål i öronen., För närvarande två i vardera, men jag vet av erfarenhet att om jag skulle göra ett hål till i örat så skulle samma sak hända där. Jag har varit tvungen att ta ur de tredje hålen nämligen. .