Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 1773 ggr
[TeddyLover91]
0

Rött ingångshål...

Hejsan.. jag har haft min navelpiercing i snart ett år och den är fortfarande väldigt röd vid ingångshålet.. Precis som det är en infektion som inte vill lägga sig.. jag har varit jätte noga med tvättningen hela tiden men har ändå fått infektioner till och från.. men känns lite konstigt att det fortfarande är så rött… själva såret i hålet har läkt så är inte pga att det inte läkt.. så min fundering är vad kan det bero på? och vad kan man göra åt det?

Aviendha
0

Du kanske övertvättar? Nasveln kan jäklas en hel del, och det kan se läkt ut utanpå, men fortfarande vara oläkt innuti om man säger så. Min navel tog riktigt god tid på sig att läka, över ett år iaf, och med småinfektioner som du haft så är det inte helt otroligt att det är därför den inte är läkt än.

Liss
0

Jag kan inte annat än hålla med Paulina. Om du tvättar den så noga, kanske du tvättar den alldeles för mycket. 2 ggr om dagen räcker fint. Annars kanske du är känslig mot det du tvättar med också, jag vet inte vad du använder. Men se till att de inte är alkohol i det.

Och naveln tar en lång tid på sig att läka för övrigt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[TeddyLover91]
0

Okej. Jo att det tar lång tid att läka visste jag ju innan jag piercade mig där.. tvättar med saltvatten (kommer just nu inte på vad det heter) Men iaf gör det själv med salt och vatten… Men vi får hoppas att det läker ut och slutar vara rött iaf :)

Liss
0

Gütt. Koksaltlösning är det bästa :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[TeddyLover91]
0

Ja för när jag piercade mig så läste jag mycket om det innan jag gjorde det.. och läste ju att det finns särskilda medel men sen frågade jag honom som piercade mig o han sa att det bästa är koksaltlösning.. Så då körde jag på det :)

Sarah
0

Min tog 10 månader innan den läkte ordentligt.

marsvin2008
0

Min navelpiercing läkte på en knapp månad. =)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

[TeddyLover91]
0

Okej.. det där är ju säkert olika.. Min är såpass läkt så jag kan byta smycke osv men är ju röd/rosa runt hålet vilket gör att jag tänker infektion men det kommer ju inte ut något.. så vet inte om det har läkt ihop så infektionen är innanför skinnet eller hur man ska förklara?:S

mandariiin
0

Men om det fortfarande är röd vid hålet så är det inte såpass läkt att du ska byta smycken.

Marleneojol
0

Hoppas det inte gör något att jag frågar men det är lite samma jag undrar över.

Sen min flaska (som man fick med sig när jag gjorde hålet) tog slut så har jag bara tvättat med vatten när jag duschar. Hålet är inte så rött & det känns bra fast ibland kommer det vit vätska ut från hålet så det är ju uppenbarligen inte läkt. Min fråga är om man ska fortsätta tvätta med tex koksaltlösning så här långt efter (eller räcker det med bara vatten)? Det är nu drygt 6 mån sen jag gjorde hålet.

grejs
0

#10 Det går bra att tvätta piercingar med vanligt varmvatten. Min piercare sa att vanligt vatten är nåt av det bästa man kan använda. Men sen är det såklart aldrig fel med koksalt.