Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 2830 ggr
TacoBelle
0

Blow-outs - Hjälp!

Jag töjde båda mina öron till 10 mm förra året. Jag töjde relativt långsamt och använde (och använder endast) bra och riktiga smycken. Jag har nu haft 10 mm ca ett halvår, men nu plötsligt de senaste veckorna har hålen börjat se riktigt fula ut och pluppat ut i kanterna. Lite sökning på google och jag kom fram till att det är blow-outs.

Det ser för jävligt ut och jag är riktigt ledsen. Rädd att jag har förstört mina öron! Vad ska jag göra? Minska eller öka storleken? Kan man göra något själv eller måste man göra ett kirurgiskt ingrepp för att fixa det? Varför kom det helt plötsligt så sent?

OBS! Bilden är INTE på mitt öra men det ser precis ut så.

Liss
0

Minska i storlek!! Går du ner i storlek direkt så kan du ha tur och vävnaden går in i örat igen. Låter du det vara samma stl eller går upp ännu mer kommer det vara så hela tiden eller växa ännu mer. Så gå NER i stl.

Se efter det, efter det. De lär ta sin lilla tid, men se till att de åtminstone inte blir värre. Går det inte bort över huvud taget kan man skära bort det kirurgiskt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mandariiin
0

Förlåt om jag kommer in och är lite tråkig, men har du tillåtelse eller rättigheter att använda denna bild?

TacoBelle
0

#1 Hur mycket ska jag minska i storlek? Räcker det att gå ner till 8 mm? Går det att öka storlek igen sen eller är det helt kört?

#2 Ja nu var du riktigt tråkig. Nej jag har inga rättigheter för bilden. Ta bort den om det stör dig.

Liss
0

Ja, du. Testa och se om det hjälper med 8 mm. Jag skulle nog gå ner mera dock. Går det in i örat igen ska det gå att gå upp i stl igen. Men det kan också vara så att det kommer tillbaka.

Blow-outs är oftast för att man har stressat. Så går du ner i stl och verkligen är tålmodig och låter det vara ett bra tag - och ifall det går tillbaka, sedan går upp i igen väldigt försiktigt- ska det nog gå.

Monarchy
0

2# palla bry sig tror knappast dom som tagt dessa bilder bryr sig eller förlorar några intäckter. Inte så att man använder bilderna för att tjäna på det ekonomiskt.

Ceciliaolucifer
0

#5 Eftersom Mandariiin är Medarbetare här inne så är det hennes jobb att se till att medlemmarna håller sig till angivna regler. Inget konstigt alls.

Liss
0

Jajamensan. Det är jätte bra att hon håller koll på bilder, för sånt har jag så lätt att inte tänka på :)

sandraxea
0

mina "utväxter" blir större om jag går ner i storlek. men tror iof inte jag har blow-outs.

mandariiin
0

det är iFokus som får betala böter om andras bilder används och anmäler. Och jag ser helre att dom pengarna går till att hålla iFokus igång och fungerande.

Så lånade/snodda bilder stör mej inte personligen just nu, men det kommer göra det när iFokus inte funkar pga ekonomiska problem.

#3 + #5
snälla tänk på attityden. Jag påpekar inet för att vara otrevlig, utan alla regler gäller för alla på hela iFokus nätverket.