Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 2263 ggr
Becca89
0

Lärling som tatuerare.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det riktigt river i mig, känner att jag verkligen vill och kan!

Min dröm eller vad man nu ska kalla för det är att få börja som lärling i en tatuerings studio för att slutligen bli färdliglärd tatuerare.

Är något som jag verkligen brinner för men jag vet inte i vilken ände jag ska börja. Jag bor i Jönköping nu men är på G att flytta till Umeå och jag har alltså ingen idé hur jag ska gå till väga.

Undrar egentligen om det bara är knalla in i en studio med sin portfolio och be dom titta i den?

Man blir ja fan nervös å bara skriva om det, vill verkligen och vet att jag hade blivit grymt bra.

Någon som kanske har svar om hur man tar tag i det?

Mvh Becca

[veralera]
0

Många gånger är det bara att "knalla in i en studio med sin portfolio",  men var beredd på att det många gånger kostar en förmögenhet att vara lärling.:P

Råkade snappa upp av någon i studion min kille jobbar i (min kille piercar dock bara) att de fick betala 150 000 för sina lärlingutbildningar.

Det du kan göra är annars gå in och fråga om du kan praktisera där ett tag? Studion har tagit in praktikanter många gånger… Några har fått testa tatuera, på dem som jobbar i studion då. Tror dom fått vara där gratis mot att de städat lite.