Tips på text till tatuering
Nån som kan ge tips på nån fin text, lr citat som betyder något lr en text som verkligen klickar och e bra tänkt, inte för lång text lr så.
köp en trisslott, jättesvårt ju. Gå på google ist. sök efter citat och dyligt så hittar du massor
haha omg, nu fråga jag här om tips så ;)
#1 Vad hade en trisslott med tråden att göra ? 
Det är svårt att ge tips på en text då, enligt min mening, en tatuering ska vara något betydelsefullt för en själv. Så leta och känn efter själv. Eller kanske en bit från din favoritlåt? Etc.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Ingen här kan ju ge tips på citat som betyder något för dig, och det är ju just vad de bör göra om du finderar på att tatuera in något citat (vilket jag antar att det handlar om med tanke på forumets inriktning
)
Strofer ur låtar som betyder något för dig kanske, eller filmrepliker. Ett eget uttryck. Eller så letar du bara bland de miljontals citat som finns lättillgängligt på webben.
Enklast är kanske om du först klurar ut vad du vill att det ska handla om, ex kärlek, livet, glädje, något coolt, något som personifierar dig etc.
Du har ju allt ifrån "carpe diem" (fånga dagen) och "Ja visst gör det ont när knoppar brister" av Karin Boye till "The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes" av Winston Churchill eller "Luke, I'm your father" från starwarsfilmerna.
Det finns som sagt en uppsjö, googla på citat eller quotes (citat på engelska) så hittar du massor.
Själv har jag tre/fyra texter tatuerade. "L'Amour Tojours" vilket är evig kärlek på franska, även en låttitel, en minnestatuering. "Lucky thirteen" för att det passar mig. Ett ambigram med "sinner/saint" för att visa på att det alltid finns två sidor av saken. Det är vad som kännts bäst för mig helt enkelt, det som passat mig, men det kanske inte passar någon annan.
Paulina
3mmaa: när ja hittade den text som jag ska tatuera in så kollade jag texterna till olika låtar som jag tyckt om länge, tillslut hittade jag en text som var väldigt rätt för mig.
så gå in på ex. letssingit eller azlyrics och läs igenom texterna på olika låtar du tycker om så kanske du fastnar för nånting? :)