Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 8080 ggr
[WeepingWillow]
0

Min sleeve - under uppbyggnad :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är väldigt exalterad över min blivande sleeve! Kommer bli så himla snyggt :D Jag har börjat på den på vänster insida underarm. Det är en bild på en svart sorgsen ängel på en kyrkogård. Originalbilden är målat av Victoria Frances o hela sleeven kommer bli hennes tema :) Men vi har modifierat den lite för att den ska passa som tatuering.

Nästa sittning blir i februari o sen igen i mars o april sen ska den förhoppningsvis vara färdig.

Ni som läser det här o har en egen sleeve får gärna berätta lite om den o gärna visa en bild.

Moonchild89
0

Har ingen sleeve, men måste bara säga; sjukt snygg!! FörvånadSkrattande

/Moonchild89 👻

[WeepingWillow]
0

#1 Åh tackar o bockar :)

Liss
0

Jätte vackra skuggningar. Och jag förstår precis din känsla :) Blir kul att se fortsättningen.

Jag håller på med en halv sleeve. Har börjat med framsidan av överarmen, så det är bara insidan och lite mer bakgrund som ska göras (bara och bara)
Men eftersom jag är fattig har jag inte beställt någon ny tid ännu, utan det kommer när det kommer :) Ska gå in och visa upp den i studion snart, vilket min tatuerare ville. Och då blir det nog att fylla i det rosa mera, den ville inte riktigt ta sig ordentligt.

Jag har inga direkt bra bilder på den. Får aldrig en bild på bakre delen, eftersom jag tar själv.
  Det är i alla fall, som synes, en tjejdödskalle med rosor i bakgrunden och en svala (som kommer med ljuset.) Det finns en tanke bakom den som står för en del i mitt liv. Och i bakgrunden är det stjärnor… Det kommer fixas mera senare så det blir mer som "moln".

Ska som sagt bli spännande att se din fortsättning. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[WeepingWillow]
0

#3 Jättefin :) Snyggt me old school. Funderar själv på nått old school motiv jag ska ha på ryggen me lite mer färger. Du får visa sen när du gjort nått mer på den :)

Jag ska göra 3 motiv till o så resten utfyllnad. Den ena är en vampyrtjej på maskerad nångång kanske på 1700-talet, sen är det en häxa o så en tjej som sitter vid en sjö. Det är lite färg på dom bilderna. Lite rött o blått.

Jobbigt det där me pengarna :( jag har massor me grejer jag vill göra men det funkar ju inte ekonomiskt. Skulle haft en tatuerarkompis så man fick rabatt ;)

Liss
0

#4 Tack tack :) Ja, då. Det lär bli fler bilder så fort det blir fortsättning på den :)
  Jo, det är väl tänkt att jag ska fortsätta på ryggen också och binda ihop båda armarna på något vis :)

Det låter jätte häftigt. Nu blev jag än mer sugen på att se fortsättningen :) Förstår att det går åt en hel arm till det. hehe..

Haha, jaa det där är lite jobbigt. Men jag försöker se det positivt. Om jag hade haft råd hela tiden, hade jag nog inte tänkt över tatueringarna lika noga. Och jag har ändrat mig så många gånger tills jag faktiskt kom till det slutgilltiga resultatet jag vill ha. Så det är nog lite tur också :)

Fast just nu skulle jag ju dock vilja ha pengar! Så armen kunde bli klar åtminstone. Och sedan har jag ju kanske 3-4 idéer till som ska på plats någon gång. Men det får ta sin lilla tid. Jag har hela livet på mig :D

[WeepingWillow]
0

#5 Låter fräckt att binda ihop allt :)

Det spelar ingen roll om jag hade varit rik för tatueraren som jag går till är väldigt uppbokad så man får vänta rätt länge på en tid ändå. Men som du säger så har man ju hela livet på sig :)

Liss
0

Ja, jag har en symbol på skuldran också sedan tidigare. Och den ser så ensam och pluttig ut just nu.. så tänkte föra samman det med :)

Haha, ja det är ju i och för sig sant. Min tatuerare har väl 3-4 månaders väntetid ungefär. Under sommaren har han ännu längre.

[WeepingWillow]
0

Ja dom små ser pluttiga ut när man gjort andra stora saker. Min första va en liten symbol också fast den har fått lite sällskap av en annan liten haha. Man blir helt klart beroende av tattoos när man väl börjat detär helt galet. När jag gick i skolan hade jag inte ens funderat på att tatuera mig o nu vill jag täcka hela kroppen ^^

Liss
0

Ja, definitivt. Jag var ung och dum och gjorde flera stycken. Hade inte tänkt mig något mer.
Sedan gick det några år och jag blev visare och började tatuera mig igen. Så nu får jag binda ihop dem lite fint i stället :) Det gäller bara att hitta fina och bra lösningar.
  Det ser liksom så tråkigt ut när man ser flera små utspridda på kroppen :P

Och ja! Bodymodification är beroendeframkallande :D

[WeepingWillow]
0

Jag gjorde min första 2007 så jag va inte så värst ung o dum :P men jag ville börja me en liten eftersom det va första gången o se lite hur det funkar o så ville jag hemskt gärna ha ett pentagram också, jag är fortfarande väldigt nöjd me den :) Jag ska ju ha sleeven på andra armen så jag behöver kanske inte fylla denna armen också, men det gör jag säkert ändå sen ^^

Jag har inte så mycket emot små tatueringar om dom sitter typ på underarmen el foten el så men på ryggen kan det se lite tråkigt ut för ryggen är så stor, på långt håll ser det mer ut som en smutsfläck el så. Jag såg en på gymmet som hade ett blått minilitet bi på skuldran, trodde det va ett födelsemärke tills jag kom riktigt nära, kanske inte så lyckat haha.

Jenahbella
0

#0 va häftig! :) ska bli kul att se fortsättningen! :)

jag har ingen bra bild på min men la upp den här,
den e på min vänster arm och de e en döskalle, två svalor, en diamant, en katt och en cupcake.  ja än sålänge :) 
kommer bli två körsbär nästa gång, efter jul, just nu har ja massa annat ja måste lägga pengarna på :)
kommer göra flera "lösa" motiv innan jag binder ihop allting med en bakgrund. :) 
va svårt de e å vänta emellan sittningarna!

regskylt
0

jag har börjat på en halvsleeve. har än så länge en stor cupcake. börjad ei november förra året och nu ska jag fylla på med ett motiv som ska gå hela vägen runt armen, nedanför den. om det planerade motivet får plats.

är/blir i färg. har planerat at göra en regnbåge ovanför kakan och på insidan av armen vet jag inte än vad det blir, men har tänkt att det ska bli något kul motiv.

Liss
0

#10 Ja, den första jag gjorde var en rätt stor på ryggen och sedan tassar vid höften och en liten på skuldran. Tssarna är ju snygga självstående.. men som sagt, dem på ryggen ser riktigt tråkiga ut när dem sitter där ensamt på en så stor yta, som du säger :)
  Haha, ja det biet lät väldigt lyckat :) Riktigt så liten är inte min symbol, men den ser ändå väldigt ensam ut. Och eftersom den sitter så långt upp kan den nog passas in med min arms motiv :)

Sedan är det ju tänkt att jag ska fortsätta över hela ryggen också. Men det lär ju märkas.. det är ett STORT projekt som kommer kosta väldigt mycket :)

Ja, man får väl se… man kanske fortsätter ner på hela armen. Det där vet man aldrig så noga :P hehe

[WeepingWillow]
0

#11 Katten va söt ^^  Ja, väldigt jobbigt att vänta mellan sittningarna! Som tur är behöver jag inte så många sittningar för han gör ett motiv varje gång (tar typ 2-3 timmar) o motiven är så pass stora att det bara behövs 4 stycken för att täcka hela armen. Sen kanske det behövs en sista sittning för lite bakgrunder o så, det får vi se sen :)

#12 Fin :) Låter snyggt me en regnbåge. Det borde jag ju också göra som HBT symbol ^^ Finns alldeles för många fina saker man vill tatuera!

Jenahbella
0

#14 jaa mina motiv e ju så små så jag har ju redan vart hos tatueraren 4 ggr :) lär bli ett par sittningar till :) men jag tycker de e kul :) 
kommer kännas tomt när projektet e klart sen :P men då e de väl bara börja på nästa iofs ;)

[WeepingWillow]
0

#15 Jaa herregud det finns massa kvar att göra efter dessa projekten :P Man har ju hela kroppen att tatuera haha.

Jag tycker också det är kul. Gjorde den här i juni o det va inte ens meningen att det skulle bli en sleeve det va nått jag kom på i slutet av sommaren o så va min tatuerare uppbokad ända till februari så det blir en lång väntan men nästa onsdag ska jag göra en på benet så jag får nått gjort iaf hehe.

Jenahbella
0

#16 åh va blir de på onsdag då? :) 
jag tycker de e jättekul att planera och tänka ut va man ska göra :)
fast min arm e ganska spontan ändå, jag visste att jag ville ha en döskalle och en diamant från början, resten blev bara självklart allt eftersom, nu blir de körsbär nästa gång och så ska jag nog tatuera nacken och handlederna innan jag fortsätter på armen :)
jobbigt när tatuerarna e uppbokade så långt fram, han som tatuerar min arm e de inte så lång väntetid hos iaf, men så ska man ju ha pengar med :P

[WeepingWillow]
0

#17 Det blir ett porträtt av Johnny Cash me låttiteln "I walk the line" under :) På vaden ska den sitta. Jag går till han som är bäst i stan så man får va beredd på kö hehe. Gick till ett annat ställe också först me min bild men då skickade dom vidare mig till honom istället för det va för svårt för dom :S Himla bra studio då. Pengar brukar dom vilja ha ja det är det värsta :P

Jenahbella
0

#18 Åh va coolt :D johnny cash e en av mina favoriter så de ser ja fram emot att få se! :D 
men de e ju bra att de inte vill ta på sig ett jobb som är för svårt! :) men jobbigt att vänta :P

[WeepingWillow]
0

#19 Ska se till att få upp lite bilder när den är gjord :) Cash va grym! Ja det är ju bra att dom inte tar på sig nått dom inte behärskar men jag tycker nog ändå att har man en tattoostudio så får man väl ha åtminstone en person som behärskar porträtt el verklighetsbaserade bilder för det är ändå rätt vanligt att folk vill ha.

clementineblossom
0

#weepingwillow

grymt tjejen..

verkligen coolt kommer bli intressant,följa dig ,se hur ditt kontverk växer vidare..Flört

kram på dig

[WeepingWillow]
0

#21 Tack :) Nästa sittning är i februari så det är tyvärr ett tag kvar :( Men plånboken behövde lite vila haha. Jag uppdaterar me bilder sen :D

clementineblossom
0

spännade jag sitter bänkad framför datan då då..Flört

plånboken mmm den är alltid för tom tycker jag..Gråter

se you around girl

Liss
0

Du har ju åtminstone en tid att se fram imot :)
Väntar med spänning :D

[WeepingWillow]
0

#24 Ja det har jag ju :) Väntan är lite kul också fast sen vill man bara att den ska va läkt. Veckan efter en tatuering är bara jobbig tycker jag.

Liss
0

Hehe jaa det kan jag verkligen hålla med om. Det vore väldigt trevligt om man bara kunde tatuera sig och så var det klart sedan. Fast egentligen försvinner lite av känslan då :) Hade inte vart jätte skoj ifall det var som en tuggumi- tatuering ;)

Man kanske skulle ta och gå förbi studion idag (A) :)

[WeepingWillow]
0

#26 Nä visserligen inte hehe, nu är iaf läktiden snart slut på min cashtatuering, gör lite ont om man trycker o kliar o flagar litegrann men snart så får jag se resultatet! :D

Ja det kan du ju ta o göra Tyst Min studio har särskilda bokningsdagar o dom är väldigt sällan så man får planera i god tid hehe.

Liss
0

Härligt, härligt. Skönt när man ser bättre hur färger och sådant blir :)
Fast det är lustigt hur fort man vänjer sig med det egentligen. Jag glömmer redan bort att jag har halva armen gjord ibland. :)

Jag var inne förut på studion, men min tatuerare hade semester :P Så jag får kika in igen när han kommer tillbaka på tisdag. hehe.. Annars kan man turligt nog bara poppa in sådär. Fast vänttiderna tills man får tatta sig är lååånga :)

[WeepingWillow]
0

#28 Ja det blir ju liksom som ens skinn som man inte ens tänker på sen efter ett tag ju :) Alla unfrar om man inte kommer ångra sig sen (typ farmor o mamma) men man tänker ju inte på dom, om man inte skulle gjort nån riktigt misslyckad hiskelig grej då men det gör man ju inte i min ålder :)

Ja fy, mina väntetider är också långa. Bokningsdagen börjar ta bokningar kl 12 så när jag kommer efter jobbet så är det redan fullt 5 månader framåt :( Men man kan ju inte gärna ta ledigt en hel dag för att boka tid. Då får du bättre lycka till på tisdag då ;)

FunkyShrimp
0

jag trodde det var nemi :P hah

[WeepingWillow]
0

#30 Haha nej!

[WeepingWillow]
0

Så börjar det närma sig! Det som senast jag skrev kändes som en evighet är nu mindre än 2 veckor :D Den 23e februari då blir bild nr 2 klar! *längta*

Liss
0

Ah, kul! det ser jag fram imot :)

clementineblossom
0

Åh så roligt för dig.. Tungan ute

[WeepingWillow]
0

Då va 4 timmars pina över då :P Det gjorde faktiskt riktigt ont idag! Men bra blev det! Bilden blev sämre, det va svårt att fota sin egen överarm :P

Liss
0

Riktigt snygg. Vet hur de är att ta på sin egen arm, men hoppas få se den bättre när den läkt lite :)

Jenahbella
0

#35 skitsnyggt! :D håller med om att de e svårt att ta kort på sin egna arm :) hehe!

[WeepingWillow]
0

Tack tack :) Jag tog några kort i spegeln också men blixten blev så dum då. Ska be nån annan fota den när den läkt sen så ni kan se lite bättre. Blir ju fortsättning på den ganska snar tigen också, i mars.

Jenahbella
0

va kul :) ser fram emot att se mer bilder :)

Liss
0

Åh, redan i mars. Vilken lyllos ;) Då väntar jag på mer bilder.. :D Riktigt duktig tatuerare.

[WeepingWillow]
0

Yep, en sittning i mars o en i april sen får jag väl boka nån mer tid längre fram. Han är hemskt duktig :) men han sätter mig i väldigt konstiga ställningar varje gång så jag får ont o typ panik att jag måste sitta still haha.

clementineblossom
0

så snygg wow sån super tatuerare du har hittat..

vad heter dom,vem gjorde detta konstverk? Tungan ute

de var helt i min smak hoppas de läker bra,ta hand om dig tjejen..

[WeepingWillow]
0

Tack tack :)

Pistolero heter studion o Jörgen ström heter killen som gjort det :)

[WeepingWillow]
0

Uj uj uj, nu börjar jag bli väldigt orolig för läkningen här :/ Den torkade inte riktigt till sig innan jag skulle sova första natten så den fastnade i t-shirten, då vill man ju inte bara rycka loss den så att all färg slits bort så jag blötte ner t-shirten för att kunna få bort den, tvättade lite o så på med salva. Under dagen torkade den till men så va jag ju tvungen att duscha igår kväll o det va något svårt att inte få vatten på överarmen så den blev blöt igen o fastnade åter i t-shirten under natten, så jag fick återigen blöta ner ärmen i morse o försiktigt lossa den, tvätta lite med vatten o så smörjning igen. Nu på jobbet här känner jag att den svider väldigt o är väldigt varm, det är 2 partier i mitten av den som inte rktigt vill torka. Jag vill ju inte att detta konstverk ska bli förstört :( Har för mig att de andra tatueringarna på dag 3 varit ganska så läkta. Det svider som om den vore ny!

Jenahbella
0

om den inte är torr när du ska sova kan du inte smörja in den och ha lite lös plast över på natten? då fastnar den inte i tröjan.

[WeepingWillow]
0

#45 Jag är lite rädd för att stänga in den, speciellt i plast för då får den ju ingen luft o finns där bakterier lär det ju förvärras när man stänger in det så… Jag tänkte först jag skulle sova utan t-shirt men det va så jäkla kallt! I natt ska jag sova utan oavsett hur mycket jag fryser, hellre frysa än ha förstörd tatuering :P Har tagit ipren, hoppas det hämmar lite om det är infektion. Får hoppas den torkar under dagen!

Jenahbella
0

jo fast tvättar du den ordentligt innan du plastar om den och inte lägger på plasten så hårt så e de nog ingen fara om du sover så ett par timmar. du kan ju fortfarande kladda fast i lakanet eller täcket. 
ring annars och fråga tatueraren va han tycker du ska göra ? :)  
hoppas de blir bra hur du än gör :)

[WeepingWillow]
0

#47 Kanske man kan göra, men ikväll tror jag inte det kommer kladda så mycket så förhoppningsvis fastnar jag ingenstans :) Blir det värre får jag höra av mig till tatueraren men det ha rju ändå inte gått så lång tid sen jag gjorde den så det borde fixa till sig inom ett par dagar.

Va inne på toa o undersökte den lite nu, det känns värre än vad det ser ut faktiskt, varje gång jag tar av mig förväntar jag mig en enorm illröd arm med en igenklibbad varig tatuering men så är inte riktigt fallet :P halva tatueringen är jättefin, den halvan som går bakåt på armen så är alla skuggningar o ljusa partier fina men där armen böjs lite när man lyfter den där är det lite geggigt, men det hade börjat torka nu. 2 tjocka skorpor hade vätska under sig så dom mer el mindre lossnade va sig själv vilket säkert förstörde färgen lite men det är bara svart där så borde inte vara några problem att fylla i om så behövs. Ska iaf inte ha på nått mer vatten på ett par dagar för att undvika mer klet.

[WeepingWillow]
0

Sådär då var 3e bilden gjord! Har inte hunnit få in några bilder än så jag lägger in det när jag kommer hem sen :) Nu är nästan hela underarmen täckt, bara en liten strimma kvar.

Den förra på överarmen stötte tyvärr ut sin färg så den ser förjäkligt blek o dan ut! Det röda syns knappt alls o det svarta är typ grått o tråkigt. Tatueraren sa att jag ska låta den läka ut riktigt ordentligt o sen ska vi fixa till den, så jag längtar tills dess. Hemskt synd att den skulle bli sån. Men den jag gjorde nu verkar läka bra iaf :) Den är mer läkt nu efter 2 dagar än den andra var efter 5 typ. Den vätskade nästan ingenting och jag bytte dessutom salva till bepanthen som är mycket bättre!

Har en sittning till i april för en sista bild sen blir det uppehåll tills i höst el nått så att min ekonomi kan fixa till sig lite!

Jenahbella
0

åh ska bli kul att se bild :D

[WeepingWillow]
0

Sådär då, där har vi bilden ;)

Jenahbella
0

shit va frän :D

[WeepingWillow]
0

Ja visst är den! Läker finfint gör den också! Den va den minst smärtsamma hittils.

Liss
0

Ah. Så otroligt snygg. Den bästa hittills enligt min mening :) Eller ja, den jag fastnade mest vid.

Din arm måste vara riktigt snygg nu ;)

[WeepingWillow]
0

#54 Tack tack, ja den är min favvo också faktiskt! Underarmen är ju riktigt snygg o näst intill komplett men den som stötte ut färgen på överarmen, not so nice :( Fast man får väl fokusera på att den kommer bli ifylld när den läkt ut ordentligt o då blir den ju snygg igen :)

Ska göra en bild till nu i april sen blir det uppehåll ett tag, förlorade just jobbet :/ Kommer få mindre pengar nu.

Liss
0

#55 Ja, det är ju mindre roligt. Men som sagt är det bara att fylla i om den bara tappat färg. Och det borde du ju få gratis?
Tråkigt med jobbet också, jag vet hur de är.

Härligt, får jag se fram mot ännu en bild då :)

[WeepingWillow]
0

#56 Ja det ska ju gå att fylla i bara, annars ser den ju bra ut, bara då att den är så blek. Hmm jag frågade aldrig om det skulle kosta nått att fylla i den, brukar man få det gratis? Känns lite taskigt om jag ska betala en massa igen, det va ju inte direkt mitt fel att den svullnade upp sådär o vätskade så mycket. Jag tycker han gick på väldigt mycket på samma ställe, på slutet var det nästan olidligt. Han får nog vara försiktigare nästa gång om det inte ska hända igen.

Ja, det där med att förlora min braiga lön var tråkigt men jobbet i sig sörjer jag inte så mycket, trivdes inte alls bra :P Hoppas på nått bättre nästa gång!

Liss
0

#57 Ja, det ska du väl få. Dem allra flesta jag hört om brukar göra tocuh-up gratis inom en viss tid, då det som sagt inte är ens eget fel när det blir sådär.
Jag själv fick ifyllt gratis, då den rosa färgen inte riktigt ville fästa :)

Ja, det brukar vara pengarna från jobbet som är bra ;) Men visst önskar man sig ett jobb man faktiskt skulle trivas på också.

Aviendha
0

Sweeet!!

Peachtrees
0

Den var verkligen jättesnygg!

[WeepingWillow]
0

Tack tack :)