ang Tatuering på Hals...
Någon som har tatuerat halsen?
Hur påverkar det jobb och övriga situationer?
Hur döljer ni?
Jag vill så gärna!" (jag vill ha allt överallt) men då jobb (första riktiga ever ;P ) är bakom hörnet så undrar jag om jag vågar köra mitt race, eller om jag ska anpassa mig efter resten av världen?
Kasta gärna fram en bild också för inspirationens skull! ;)
(och ursäkta mig om jag placerar fel… jag brukar inte dra runt här inne)
Jag har tatuerat hela halsen….
Jobb och övriga situationer (typ kontakt med myndigheter och liknande) försvåras avsevärt fortfarande tyvärr.
Finns flera situationer då livet försvåras med väldigt synliga tatueringar. Nu e jag kanske inte det bästa exemplet eftersom jag har verkligen hela halsen och sidorna tatuerade. Plus händerna och ja i princip allt som e synligt hehehehe …
Men bli nekad på krogen konstiga blickar såfort man har med myndigheter att göra är snarare norm än ovanlighet. Eller egentligen så e det i allmänhet så att blickarna är konstiga hehe.
Så mitt råd är helt klart att tänka både 1-2-3-4-5 och 6 ggr innan man gör nått sånt.. Samhället är inte riktigt redo ännu även om det har blivit bättre senaste tiden.
Dölja?? Skulle personligen inte få för mig att dölja mina tattueringar då de till viss del är ett ställningstagande från min sida. Fast jag har hört att det finns väldigt bra "täcksmink" som man kan använda.
Bilden är från innan vi gjort sidor och så. hade tyvärr ingen nyare på denna dator.
Nu har inte jag taggat halsen, men vore det inte för de aspekter som #1 belyser så hade jag gladeligen gjort det.
Nu dristar jag mig till att fråga en del retoriska frågor, ta inte illa upp för det är inte min avsikt, bara att väcka frågor hos dig själv och funderingar somkanske kan hjälpa dig :)
Jag har för mig att du inte är så gammal, lugn, man hinner! Det kan vara något som du om något år inte brinner lika hett för, som bekant så kan man ändra sig en hel del. Jag själv känner mig själv rätt bra och vet även att jag kan fastna för idéer och brinna hett för dem för att senare inse att de inte skulle vart helt optimala för just mig.
Jobb - det beror väl på vart man jobbar, med vad, med vilka och för vem/vilka. Under ett liv så hinner man ha en del olika jobb, och statistiken visar att man snittar att ha 5 olika karriärsinriktningar under en livstid (ex vård, skola, lokalvårdare, bibliotikarie är helt olika inriktningar). Det är något man måste ta med i beräkningen, bara för att ens nuvarande chef och arbetsplats är lugn med det, kommer man kunna stanna där resten av livet, kommer man vilja stanna?
Jag är generellt för att folk ska få köra sina race fullt ut så länge det inte påverkar någon annan negativt. Men ibland så behöver "köra sitt eget race" inte vara synonymt med att göra allt som går att göra bara för att man kan göra det.
Dölja - ja det beror väl helt på. Polokrage kan ju fungera, men sommartid kan det verka malplacerat, och beroende på storlek/placering kanske det inte ens är möjligt. Är det en liten pryl bakom örat så kan man ju låta håret dölja det, men det är ju inte precis det som brukar avses när man pratar om att tatuera halsen. Nacken är ju rätt accepterad, men halsen är ju som sagt "känsligare". Tror det är riktigt svårdöljt. Riktigt artistsmink och timmar av sminkning kan ju dölja det, men då ska man ju ha grejerna för det, tiden och talangen att kunna lägga det själv. Annars vette tusan hur man kan dölja det.
Usch vad jag vimsar, hoppas jag inte verkar alltför snurrig :S
Paulina
#2 tycker de va ett riktigt bra svar! :)
jag har med haft funderingar på att tatuera halsen men de får vänta då ja inte är helt säker ännu, och som avi säger så bara för att man har ett jobb nu där de är accepterat så betyder ju inte de att ja har samma jobb om tio år.
#2 Väldigt bra tankeställare. :)
OT, välkommen hem igen Paulina ;)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Tackar! :)
Paulina
#2. Haha beror på nvad manm menar med gammal. närmar mig 24 ;)
Jag gillar ditt svar. det är ungefär så jag har tänkt och funderat.
Jag säker erfaranheter hos andra för att veta hur jag ska ställa mig.
Litet och litet.. jag tänker mig kanske 7-10x10 i stolek, på sidan framför/under örat (jag hoppas ni förstår denna knepiga förklaring haha). ingen jättegrej som tar upp hela halsen.
men oavsett, när den sitter där så sitter den ju där. ;)
Mitt liv har varit fullt av så mycket annat, där jag inte behövt tänka på frisyer/smink/tatueringar och vidare kroppsmods.
Men nu när tiden och kroppen tillåter jobb så måste man börja tänka sig för.
#6 Ett år äldre än mig, och jag är ju uråldrig ;) Haha! Ålder är ju relativt, dels för vem som bedömer den och sen har vi ju den mentala mognaden med om du frågar mig. Jag dömer inte ut någon pga. ålder så ta det inte så! Men ibland glömmer man bort att reflektera över att man ska leva 60 år till ;)
Nej, jag skule inte kalla det jättestort, men som du säger kommer det ju sitta där, och för en del kommer det vara enormt stort ^^
Tyvärr har jag ju inga erfarenheter av just det. Det enda jag kan säga är att ju synligare bodymods jag skaffat, desto mer uppmärksamhet har jag fått för dem, både genom kommentarer och blickar, och det har vart både positivt och negativt. Inom de få jobb jag haft så har det gått bra, men det har vägt till min nackdel. I framtiden hoppas jag kunna jobba som myndighetsperson, och då förväntas jag kunna agera proffessionellt, och där ingår även att se proffessionell ut. Tatueringar och piercings kan vara lite kinkigt där vet jag iaf, men det är en smäll jag får ta. Som jag ser ut nu så kan jag ju dölja det mesta. Privat har det vart mestadels positivt.
Sen är det ju en aspekt till kom jag på, alla olika samhällen och umgängeskretsar har olika synsätt och tolerans. Iaf är det min erfarenhet efter att ha flyttat lite och bytt umgängeskretsar en hel del. Vad som inte uppskattades i en gör varken till eller från i en annan och tvärtom.
Haha, jag tror jag gör det oklarare för dig än du hade det innan ;) Men jag är själv intresserad av din frågeställning och hoppas att vi kanske kommer fram till något vettigt :)
Paulina
#7 Jag har inte tagit någonting av det du skrev negativt. Så känn ingen press ;)
Oklart är det inte, jag tycker att det du skrivit i frågan är värt att reflektera över och intressant.
Jag hoppas också att fler orkar ta sig tid och säga sin mening. =D

haha, sandra, nu kan du ju inte räkna. du fyller väl ändå 23 i år? eller blev du helt plötsligt äldre än mej? 
nehe har jag inte fyllt 23?
AH blir tokig. jag kan antagligen inte räkna.
höll först på att skriva att jag var 20.. men fick räkna på fingrarna då. :P
vilken jävla grej att glömma. :S

haha, vad jag vet så är du född 1987, 22/12. jag fyller 23 i sommar, och du är några månader yngre.
hur månag fingrar har du igentligen på handen? hahaha
jag har en väldigt synlig på handen, från tummen till pekfingret. det har mäst väckt beundran att den är så fin, jag tror det beror på motiv. Nu kanske händerna är mer accepterat än halsen, men en killkompis till mig har ett brinnande hjärta med olika krims runt om på sidan av halsen, honom är det ingen som stör. Så jag tror det handlar om motiv vilka sociala kretsar man rör sig i och vilken inställning till liv och arbete man har! Framför allt vad motivet föreställer, vissa saker tilltalar mer än andra!
Om det känns som du och det känns rätt och du kan ta smällarna som samhället ger så kör på tycker jag!
(Jag skulle för allt i livet aldrig ta ur mina piercingar i ansiktet för ett jobbs skull, det är ändå ca tio år sen jag gjorde min första i underläppen)
Hemma luktar råtta!
Hahahahaha!!! Jag fullkomligt ÄLSKAR felräkningen på åldern! Jag är inte ensam!! 
Paulina

haha, jag har oxå lyckats när jag kom till krogen utan leg.
vakten: har du leg?
jag: öh… ne, jag har jobbat här….
vakten: hur gammal är du?
jag: öh…. 20, eller nej, jag är född 1987. så jag är… öh….. magnus vet vem jag är och att jag får komma in!
magnus är då gamla kollegan som jobbar kvar där. och detta hände i somras när jag var 22 år, och väldigt full…!
ja nej mandarin du har ju rätt. men jag behöver sällan fundera på min ålder så när jag måste svara på det blir det rörigt.
=D
#12 tack för ditt svar! och ja visst, jag funderade på det.
pga omständigheter har jag varken utbildning eller lätt att skaffa jobb, så jag kan känna lite att jag kanske måste sätta mig själv åt sidan.
Jag trivs i tatueringar och ångrar inget av det jag gjort, men utan jobb har man inte råd att tatuera sig eller eg leva, så jag är oerhört kluven i frågan.
Ah, gud så skönt att höra att fler glömmer hur gamla dem är :D Jag har glömt det två ggr hittills i år. Trodde jag började bli gammal, är också 87:a ;)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Hm, även jag är 87:a. Är det något generellt för årskullen måntro? 
Paulina
hahaha det kan mycket väl vara så
Haha det har nog aldrig hänt mig ;) Ni e förvirrade tjejer ;)
#7 Jopp det är anledningen till att jag redan nu tagit ut mina piercingar (myndighetsjobb, regering bla.) tror det skulle bli svårt att få seriösa jobberbjudanden annars, om inte annat så skiter internationella företag i att scouta en för att man ser öhm.. "osmaklig ut" (är det de folk tycker?).. så jag kör hela kroppen utom händer, ansikte, hals, fötter kör jag gärna dock.