Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 2637 ggr
fannyhultgren
2010-02-06 01:31
0

Industrial - problem

För ca en månad sedan piercade jag Industrial. Jag fick då två korta stavar i satta, igår var jag dit och satte i en lång stav. Men då jag kom hem, märkte jag att staven var FÖR kort! Lite av mitt öra böjdes, och jag kunde inte röra på staven, för den satt ganska hårt. Så på kvällen satte jag tillbaka dom korta stavarna, och ska tillbaka till piercing-studion på måndag, då dom öppnar igen.

**Det jag undrar är vad jag ska säga? Har jag rätt att kräva pengarna tillbaka/ eller att han gör om ett av hålen?
**Staven jag har just nu är 30mm x1.6 mm
Finns det stavar som är länge än 30mm? fast det kanske blir fult..

mandariiin
2010-02-06 11:09
0

du behöver ju absolut inte göra om hålen för att staven var för kort. det finsn längre stavar.

sen skulel ajg själv aldrig byta till en hel stav redan efter en månad, då brosk piercingar har en tendens att krångla rejält, även om dom verkar läkta.

FiaLi
2010-02-06 11:57
0

Jag har ingen koll på den här piercingen, men trodde att man satte i en lång stav från början för att hålen skulle bli i rätt vinkel?

sandraxea
2010-02-06 13:26
0

i 9 fall av tio måste den långa staven böjas till för att passa formen på ditt öra, annars kan det orsaka tryck eller "dra", och bilda problem. Piercaren borde göra detta åt dig.
gå till en annan studio om du inte får hjälpen du bör.

jag har haft min industrial sedan  sommaren. den bråkar till och från. jag MÅSTEa ha en böjd stav då min sitter från brosket ner till snibben (om ni förstår)

fannyhultgren
2010-02-06 13:59
0

Han sa att jag skulle komma tillbaka efter 4-6 veckor och byta till en längre stav. OM det hade läkt bra. Det har det gjort! Jag vet att den piercingen kan krångla mycket.

Jag trodde också man satte i en lång stav från början, för att vinkeln skulle bli rätt. Men han sa att det kan läka bättre om man hade två korta från början.

Staven satt perfekt, alltså vinkeln. Men det är bara de att staven var liite för kort. Hade staven varit någon mm längre så hade det varit perfekt!
Men ska dit på måndag igen, och fixa längre stav.

Tror ni jag måste betala för den staven då? Jag tycker inte att jag borde behöva göra det. Eftersom att jag anser att det var deras fel.
Att jag fick en för kort stav, det är ju deras jobb att se till att det blir bra. Eller hur?

FiaLi
2010-02-06 14:22
0

#4 jag fick betala fören ny ring när jag fått en förstor till smiley och det tyckte jag var snålt, precis somdu säger, eftersom det inte var jag som valde storlek på denförsta ringen..

sandraxea
2010-02-06 19:35
0

# 4 oftast läker industrial bättre med två separata stavar ja.
staven bör inte vara helt rak, pga det jag skrev ovan.. och tittar du ser du ju att ditt öra inte är helt platt. :)

diskutera din åsikt med piercaren. om Han valt Fel från början borde han ju också kunna stå för detta. även om du måste betala för nytt smycke.
får du ingen seriös förklaring/ursäkt hade jag bytt studio,.

fannyhultgren
2010-02-07 23:52
0

Föressten! Hur uttalar ni industrial? 
Först uttalade jag som det stavas. Men sen fick jag reda på att man uttalar det typ "indestrål/indastrål" hur säger ni? Skäms

mandariiin
2010-02-08 10:05
0

det utalas som det stavas, på engelska.

fannyhultgren
2010-02-08 16:29
0

Jo, det vet jag Glad

Men jag suger på engelska… så jag har lite problem med att säga det! Haha.

LinaN
2010-03-04 15:32
0

inn-dusst-real säger jag :)

eller på mer skånska

inn-dösst-rejal

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Hedgeborn
2010-03-28 17:23
0

hur en Industrial görs beror helt på piercaren som gör den. har märkt en växande trend med just 2 separata smycken för att sedan byta till en lång stav. själv har jag aldrig någonsin ens funderat på att göra på det sättet, utan jag sätter alltid en lång barbell direkt och rak, om du måste böja staven för att den ska sitta bra så har hålen stuckits fel från start:( vad det gäller läktid så är överöra seg att läka bara vanligt allt mellan 3-12mån minst kan räknas som normalt och med Industrial där man gör 2 hål på samma gång underlättar ju självklart inte utan snarare drar ut på läktiden.