Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 3700 ggr
wanna-be-thin
0

Pistol/kanyl i brosk vs. "vanlig" hud?

undrar: är det värre att pierca med pistol i brosk (tänkte en rook piercing) än en "vanlig" ex. i öronsnibben? eller det är detsamma? dvs. lika dåligt för vävnaden.. eller förstörs brosket mer och innebär det högre risk för inflammation och dyl.?

vad är normalt pris för en rook piercing?

(vad har du gjort din för?)

_Bild borttagen av medarbetare
_

musicpanda
1

Finns det ens studios som kör piercingar genom brosk med pistol? Jag hade hellre kört på kanyl vilken dag som helst.

Gluskap
0

Alla piercingar ska göras med kanyl oavsett placering!

Aviendha
0

Med tanke på att en kanyl skär igenom vävnaden och att en pistol snarare tenterar att pressas/slitas/tryckas igenom så innebär det ju en svårare skada att läka. Broskpiercingar är ju kinkigare som du kanske vet redan från början och även fast jag vet en del som gjort sådana med pistol (frisörer) så är det inte något jag skulle rekommendera alls.

Pris lär väl vara några hundralappar.

wanna-be-thin
0

okej ja tack för alla svar till att börja med! :)

jag vet redan att kanyl verkligen är att föredra, men ville veta om det är värre i brosket än på annat ställe :) tänkte att det tar mer skada och det verkar du, Aviendha, hålla med mig om :) det blir kanyl!

Aviendha
0

Jo, generellt sett säger man ju att pistol orsakar mer skada eftersom smycket skjuts igenom vävnaden, och med en broskpiercing speciellt skulle jag iaf vilja ha de bästa förutsättningarna :)

Är du nyfiken så har vi en artikel om att pierca med pistol som du kan läsa.

wanna-be-thin
0

okej ja jag tar mig en titt på den då! :)

mandariiin
0

Är bilden din egna eller har du rätt att använda den?

Att göra en rook med pistol är näst intill omöjligt pga placeringen. Min är gjord med kanyl, och bara det är bökigt pga det trånga utrymmet.

JossanH
0

Som mandariiin skriver så betyder ju placeringen mycket för hur den kan tas. Det samma gäller många lite mer "invecklade" öronpiercingar som kräver en hel del fingertoppskänsla, vilket inte kan åstakommas med en pistol.

Sajtvärd på Iller.ifokus

wanna-be-thin
0

#7 woops, har inte tänkt på rätten :$ ska se om jag kan ta bort edn sen, annars kanske ni kan ta bort tråden?

okej :) hur mycket kostade din att göra?

grejs
0

När jag gjorde min rook kostade den 275, vilket jag tycker är rätt billigt. Det är inte ovanligt att man får betala upp till 400 för broskpiercingar.

wanna-be-thin
0

okej :) de studiosen nära mig tar mellan 300-350kr så då ä det inte orimligt :)