Mått på tungsmycke?
Min kompis ska pierca tungan snart och hon fyller år i sommar. Tänkte passa på att beställa hem några snygga barbeller så att jag har nåt bra att ge henne i present. :)
Grejen är att jag inte vet vilka mått jag ska ta? 1.6 mm, ja, men längden då?
Tacksam för svar. :)

Längden är olika för alla. Så det är inget du kan vet ai förväg om du inte tar med henne till en piercare, för då kan ni fram ett ungefärligt mått.
Passa på att köpa lite roliga kulor istället. För det räcker ju med att hon sen har en stav i rätt längd, kulorna går ju att byta när man vill.
Ge ett presentkort i stället. 1,6mm är lite av en standardstorlek, men hon kanske väljer 1,2mm istället. Sedan är det ju längden med… Där kan man nog aldrig säga någon standard eftersom alla är olika skapta :)
Paulina
Jag har 10 mm, min kompis har 12 mm och ska byta till 10mm. Vet en annan som har off center, han har 10 mm men ska byta till 8 mm kanske. :) Jag skulle iaf. tippa på 10 mm men det är väldigt individuellt.
Jag hade 14mm innan den började vandra utåt och nu har jag 10, killen började på 16 men bytte ner till 14. Så det är nog väldigt olika i vilket fall :)
Paulina
Tack för svaren :) Förstod att det skulle vara individuellt, och om det inte passar så kanske det går att skicka tillbaka, men tänkte om det kanske fanns något ungefärligt mått bara :)
Presentkort lät inte så tokigt…
Returer kan vara knepiga. Dels så minns man sällan vad man har för mått på sitt läksmycke (egen och andras erfarenhet iaf) sen är det i princip omöjligt att säga vilket mått man ska ha efter piercingen är läkt, och det kan man inte ta reda på innan den är läkt, och då är det för sent för returer, och man får ju inte bryta förpackningar..
Men som någon tidigare sade, utbytbara kulor finns det en uppsjö av och de går att beställa separat. Normalt sett har man invändigt gängade kulor, det finns de som inte är det med. Bara du vet om vännen väljer 1,6mm eller 1,2mm så är det bara att tuta och köra på den idén :) Annars har många webbutiker presentkort.
Paulina
Piercade mig i tungan i januari. Har fortf. läkarstaven i. :P
Men jag hade rekommenderat att byta ner till 14 mm och även köpa till en 12 mm. Att tänka på är att tungan kan svullna upp lite när man byter stav första gången, det gjorde iaf min.