Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 5536 ggr
Adolfssonn
0

Tungpiercing !

Hejsan ,

Ja funderar på att pierca tungan och jag är inte orolig över att det gör ont eftersom det tydligen inte gör det enligt många, men min fråga är om det känns konstigt att ha en kula där på tungan hela tin eller så , hehe eller om svullnaden är jätte jobbig med tanke på att man inte kan äta och om det känns svårt att andas o.s.v. tacksam för svar !

( och jag vet att det är olika från person till person, folk påpekar nämligen alltid det här, men hur känns det för er som har det ?? )

HLJB
0

Själva hålet gjorde inte så ont, sved till när hon stack nålen och brände till lite när hon satte i staven.

Jag gjorde min Tungpiercing mitt på dagen och först på kvällen svällde tungan, inte så mkt första dagen men andra så trodde jag att staven var för kort eftersom det blev en ganska stor grop på ovansidan av tungan från kulan.

Jag drack kall yoghurt och litervis med vatten första och andra dagen. Tredje dagen kunde jag tugga som vanligt fast jag var försiktig för de kändes lite läbbigt.

Tungan var svullen i 3-4 dagar men sen blev den som vanligt. Har haft min piercing i en dryg månad nu och ska iväg för att byta till en kortare stav. Jag ångrar inte en sekund att jag vågade göra den.

I början var de lite obehagligt med kulan på undersidan men nu känns den nästan inte alls fast staven är lång.

Jobbigast i början tycker jag att att jag inte lunde slicka mig runt munnen eller på framtänderna men nu kan jag även det.

[veralera]
0

Att pierca sig gör inte ont, det som gör ont är morgonen efter när man vaknar;)

[Wera]
0

Kändes som en tryck när den togs, och när smycket skulle i och kanylen ut sved det till - annars lugnt!
Blev svullen direkt och så fort det var klart kunde jag inte ens prata, mummla och prata liite. Hade 18 mm på staven och den var nästan för kort, fick en liten grop i tungan.

Hade svullen tunga i en vecka, åt yoghurt första dagen, dregglade och kunde inte prata. Andra dagen åt jag pommes, tog 45 min - så lite svårt var det kan jag säga och fick lov att dricka mängder med vatten för att få i mig det.
Efter 7-10 dagar kunde jag äta normalt. Men jag åt soppa, lite pasta och potatismos med korv - tog tid men det gick. Svårt för tungan var så stor men också för det var lite ovant och läskigt/obehagligt…
Inga svårigheter med andningen, tänkte aldrig på det ja.

Såklart kändes det konstigt med kulan första dagen men nu känns det konstigt utan den! Tog ut den idag och bytte smycke, kändes jätte tomt och konstigt utan smycket :)

HLJB
0

Bytte min till 14mm idag, känns riktigt skönt än så länge. Tjejen som piercar sa att den fortfarande var lite svullen men de gick bra att byta ändå. Känns riktigt skönt än så länge och den är väl hälften så lång/kort som läkstaven. Har blivit en liten grop igen på ovansidan men de gär inget. :-)

[Wera]
0

#4 Är den hälften? :o Dvs var din läkstav 28 mm? Kan den omöjligt ha varit väl? :S Min läkstav var 18 mm och den tyckte hon som bytte stav på mig idag var enorm haha :)
Min kompis hade 16 mm läkstav och har just nu 12 mm men ska byta till 10 mm.

Sarah
0

Min var oxå närmare 3 cm :)

HLJB
0

#5 Jag har mätt den idag den är 20mm. :-)

[Wera]
0

#6 Kunde du stänga käften med den? :o haha

#7 Jaha okej! :))

Sarah
0

Har tydligen lång tunga och ville ha den ganska långt in så att deninte nödvändigtvis syns.

thildatessie
0

hur länge ska man ha i den innan man byter? en månad? och hur rengör man? någon sa att det var med munskölj??

HLJB
0

Jag borstade min stav med tandborsten(försiktigt) och sköljde med Listerine och vatten 50/50.

thildatessie
0

#11 okej tack :)

mandariiin
0

jag bytte från läkstaven efter ca två månader.

SLennartsson
0

Jag tyckte att det gjorde ont. Men jag är oerhört känslig. Det var en väldigt lustig känsla när piercaren stack igenom nålen. Det sved och stack. Sen var det väldigt ovant med en stav igenom tungan och en kula på var sida. Men det vänjde jag mig vid efter 2 dagar.

Sköljde med Listerine varje gång jag stoppat något i munnen. :)
Har fortf. inte bytt stav, trots att det var 3 månader sen snart som jag piercade mig.

dogpoo
0

min stav var 21mm lång.

[Wera]
0

#-fel-