Pierca naveln
Jag har två frågor som jag skulle vara jätteglad om jag fick svar/råd om dem :)
1. Vad är åldersgränsen på navelpiercing utan målsmans tillstånd?
2. Jag har flera gånger försökt ta hål i öronen, men har fått infektion cirka två gånger och en gång växte de igen - vågar jag då ens försöka pierca mig i naveln? Det hör då till att jag tog hål i öronen på seriösa ställen och skötte hålen som det var sagt att jag skulle göra.
Så, jätteglad om någon svarar :D
#1 Det beror på studion. De mer seriösa har 18års gräns på piercings.
#2 Olika ställen på kroppen kan bete sig olika så bara för att det hände med öronen så betyder det inte per automatik att det händer med naveln. En naveliercing har ganska lång läketid, men med rätt skötsel så brukar det fungera bra för de allra flesta.
Paulina
1. Vissa studios har oftast 16 år med målsman, medan andra har 18 år vilket fall som helst.
2. Jag hade jätte problem med mina öron. (Var säkerligen på grund av pitsolhåltagning dock.) Fick ta om dem ungefär åtta gånger innan det faktiskt gav med sig (jag är envis)
Men med mina andra piercingar (läppen, näsvingen, septum etc) har jag inta haft några sådana problem. Så precis som Paulina skriver, det beter sig olika på olika ställen. Så det kan mycket väl gå bra.
Men en navelpiercing tar rätt lång tid på sig att läka ordentligt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Tack för svaren #1 och #2! Jättehjälpsamma :)
#2 Kan det bli annorlunda pga pistolhåltagning? :o
Och om jag skulle pierca mig nu, skulle det hinna läka till sommaren så att man kan bada utomhus och så?
#3 Ja det kan det, finns en artikel om pistolshåltagning! :) (Tog dock med pistol i både öron och navel och det gick fint)
Jag badade utomhus med plåster (och utan) några veckor efter att jag tagit i naveln så ja det går :) Men håll rent efteråt ^^
#4 Okej! Tack för svaret :)