Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 4467 ggr
jessikaz
0

Ont i tungan flera månader efter piercing

Jag piercade tungan för ca 3 månader sen. Och nu har jag börjat få ont, tungan är svullen. Också har jag fått sjukt ont i halsen. Det gör sjukt ont. Det känns som när jag just piercat tungan. Imorse när jag vaknade så var det brunt runt piercingen, men det gick att borsta bort med en tandborste.Foten i munnen

Nu till frågan, varför har det blivit så här? Har jag fått infektion? Hur gör jag för att få bort dom här problemen?

Snälla hjälp mej! Hoppas jag får något vettigt svar!

SMMM
0

Jag fick precis likadant och då var det en infektion…

Ta ur smycket och kolla så det inte e varbildning i hålet..

Och det är inte alls bra att få infektion i tungan då det finns många stora blodkärl i den. Så kollaupp det .

Gluskap
0

Tycker inte du ska ta ut piercingen om du fått infektion, risken är då stor att du stänger in infektionen. Bästa är då att byta till längre stav så tungan har plats att svullna och gör ett besök hos läkaren.

mandariiin
0

Även jag anser att du inet ska plocka ur smycket. Du kan ta ut det snabbt och skölja munnen noga en gång med koksalt lösning. Var sen väldigt noga med rengöring efter varje gång du stoppat något i munnen/rökt. Behandla den som en nytagen piercing helt enkelt.

SMMM
0

En infektion i tungan blir i princip per automatik inkapslad om man inte tar ut smycket och rengör.. Då tungan är mycket "mjukare" så "kramar" den mer om smycket.. Ta ur smycket för att kontrollera om det e varbildning rengör sen tillbaka med smycket!

När jag tog ut mitt smycke så forsade det ut var ur tungan. Och att stänga inne infektionen e INTE bra. Den måste få "släppas ut" ..

Gluskap
0

När jag läste ditt tidigare svar så tolkade jag det som du menade att ts skulle ta ut piercingen och sen gå till läkaren.

Jag menade att ts inte ska ta ut staven för att låta det läka igen för då stänger man in infektionen. Självklart kan man ta ut staven för att göra rent, men sen sätta i staven igen.