Göra om navelpiercing?
För ca 4 år sen så pierade jag naveln men tyvärr så vandrade den ut ganska snabbt och efter ett halvår var det ingen idé att ha den kvar. Jag kunde se den genom huden och den satt knappt kvar…
Nu har jag ett ärr i naveln och ärrvävnad är hårdare än vanlig hud?? Så rent logiskt så skulle det gå bättre om jag försökte igen? Eller??
Kan en piercare göra piercingen "djupare" än förra gången? Dvs. bakom ärrvävnaden så att den fungerar som en slags spärr och förhindrar att piercingen vandrar ut igen?
Är det möjligt att lyckas på andra försöket eller är det bara dumt att försöka igen?

Om du piercar om så gör de den nya piercingen bakom ärrvävnaden. Jag hade min i 9 år och i höstas började den växa ut så tog ut den för att inte få ett fult ärr.
Förra lite mer än 1 vecka sen så gjorde jag om den så hoppas att den ska få sitta :)
Klart att det är möjligt att lyckas, testa och se och skulle det sen inte fungera så vet du det :)
Mjo.. men jag vill ju inte göra ärret värre än det redan är..

Att ha ärrvävnad framför piercing kan vara bra. Det är tjockare och tåligare hud, så det kan bli svårare för den nya piercingen att växa ut.
Har samma problem, skaffade navel smycke i 9an, blev irriterat men envis som man är i den åldern lät jag den sitta tills den föll av. =) Funderar nu, 4 år senare, på att försöka igen faktiskt…