tungpiercing
jag har funderat vädligt länge på att pierca tungan men oroar mig för hur svullet det blir, blir så förbannad på mig själv för jag nojjar mig för att det ska bli så svullet haha och jag vill så gärna ha min Tungpiercing, går och piercar mig på andra ställen men e inte nöjd förens jag får min Tungpiercing, finns det inget som tar bort svullnade fort ? kanske löjlig fråga menmen.

Käka is precis efter du har tagit den, det ska minska svullnaden.
- Medarbetare på studier.ifokus
men e det garanterat att det minskar svullnaden ?
Du kanske inte ens får någon svullnad.. Känner 3 stycken som inte fick det :)
Medarbetare på Sphynx iFokus

Jag gjorde om min Tungpiercing för några timmar sedan…
Den första gjorde jag när jag var 17, så det var några år sedan jag tog ut den nu.
Första gången jag tog blev jag knappt något svullen alls och åt mat som vanligt kort därefter, men denna gången är det lite mer svullet så jag suger på en isbit emellanåt och äter Piggelin.
Det minskar ju svullnaden lite samtidigt som det "domnar" bort och smärtan försvinner.
Jag tror att det är väldigt individuellt hur svullen man blir samt hur ont man har av det, men det är absolut inget hinder för att pierca sig enligt min mening :)
Jag skulle lätt göra om det både en och två gånger ;)
~Quila Roze~
okej för liksom jag vet själv att jag kmr få panik om tungan blir jättesvullen, men vill så gärna ha haha.

Nu är det två dagar sen jag gjorde min piercing och tungan är fortfarande svullen och gör lite ont, men inte så att svullnaden på något sätt stör.
Enda gången jag märker att den är svullen är när jag kollar på hur mycket (lite) av läkstaven som är synligt.
Men jag känner liksom inte av svullnaden någonting.
Som jag sa tidigare, är du sugen så kör, du kanske har sån tur att du slipper svullnad, och om inte så går det över inom någon/några dagar :)
~Quila Roze~
jag vill men e så rädd för hur svullet det blir.

#7 Vad är det du är rädd för när det gäller svullnaden? Att det ska bli svårt att äta eller att du får andningssvårigheter? För jag tror att jag aldrig har läst om personer som har fått problem med att andas efter en Tungpiercing och har jag gjort det så har det legat nått allvarligt bakom. Och det är många som tar i tungan och det har gått bra för dem.
Så länge du är frisk och så, så kommer det nog gå jättebra :)
- Medarbetare på studier.ifokus
andningssvårgheter, e rädd å få värsta paniken om det blir mkt svullet, har jue två kompisar till mig som fick riktigt svullen tungan och ena vakna mitt inatten och var tvugen att resa sig upp för hon hade svårt och andas pgr av tungan var så svullen.

Jag har heller aldrig mött någon som fått så svullen tunga att man inte kan andas normalt,
men om det är svullnaden du är mest rädd för så kan du ju försöka äta så mycket is som möjligt i början samt sova med huvudet lite högre på natten.
~Quila Roze~