Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2043 ggr
[MissDiss]
0

Information om denna piercing?

Jag har länge funderat på att göra två piercingar snett under naveln, en till höger och en till vänster. Jag har försökt ta reda på priser och sådant på det. Men jag får inte fram något namn på den. Någon som vet namn och eventuellt pris? Troligtvis gör jag dem på DownTown i södertälje, hos Carola, om jag nu ska göra dem, för henne litar jag på och mina andra piercingar kommer därifrån och dem har jag varit jätte nöjd med.

(Bifogar en bild, öppna så ser ni)

*Bild bortplockad av medarbetare*

Aviendha
0

Jag tror inte piercingen har ett speciellt namn, det är en surface helt enkelt (om det är en piercing). Den till vänster ser ut att kunna vara dermal anchors, men det är en gissning. I vilket fall så är dermals ett alternativ till surface piercings eftersom dessa lätt emigrerar.

Sen.. Har du rättigheterna till att publicera denna bild? Om inte föreslår jag att du länkar till den istället :)

grejs
0

Antingen är det ett par surfacepiercingar eller dermal anchors. Tror de flesta skulle rekomendera anchors eftersom surfacepiercingar oftast migrerar.

[MissDiss]
0

#2 Det är en bild jag haft på datorn i flera år, vet inte vart jag har hittat den Skäms

Vad är anchors för något?

Aviendha
0

Här har du en artikel om olika typer av dermals :)
Slänger med en om surface piercings med ifall du kan ha användning av den ;)

[veralera]
0

Jag skulle också rekommendera anchors. Jag ville själv att min pojkvän skulle pierca mig där (dösnyggt!) men han sa att han hade piercat någon där och smyckena ploppade ut hur snabbt som helst (man rör ju hela tiden på den huden) och att ärren blev riktigt fula.

[MissDiss]
0

Okej, vad läskigt. O_o

Men en riktigt bra utbildad piercare borde väl kunna få det att bli lyckat?

grejs
0

#6 Ja, men det finns alltid risk att de migrerar. Det är ett ganska utsatt ställe som rör sig mycket, har tröjor över och även byxorna kan bli ivägen när man sitter ner. Prata med din piercare och hör vad hon säger om det.

[MissDiss]
0

Okej, tack för svaren :)