Rengöring tungpiercing
Hej!
Jag piercade tungan i veckan (för andra gången, gjorde första när jag var 17) och min munskölj som jag fick med är redan slut och behöver nu ha tag i något nytt.
Jag har läst att vissa rekommenderar Listerline, andra Hexident, andra saltlösning, så vilket av dessa är egentligen bäst?
~Quila Roze~
Därom tvistar de lärde :P
Jag körde listerine en sväng som nödlösning, men jag vet inte om jag ska rekomendera det eftersom det är så starkt som det är. Hexodent är väl iaf framtagen för att rengöra när man har sår i munnen?
Saltlösning är ju ett bra kort i andra fall. På många andra piercings så rekomenderas den som den enda rengöringen så. Jag hade hexodent och det läkte första gången. Andra så körde jag saltvatten. Läkte fint då med.
Kör vad som passar dig, jag kan inte säga att något av dem är sämre än det andra.
Paulina

Okej, tack för ditt svar…
Köpte Listerine nu och sen får jag försöka varva lite med saltlösning ett tag.
~Quila Roze~

Listerine är lite väl starkt, men jag använde det till min också när jag gjorde den för några år sedan.
Det finns bättre munskölj som inte är lika starka. Saltlösning kan iaf inte jag gurgla i utan att klökas… Hoppas du hittar något som passar dig :)
Blanda ut Listerine med 50/50 L och vatten. =)
Jag använde listerine, och så blandade man ut det med vatten så fungerade det superbra :)
Jag använde listerine. Har gjort till alla min mun/läpp piercingar.
Jag tycker det var skönt att det var så starkt som det var, tyckte det "bedövade" lite.
jag använde corsodyl. samma som hexident ungefär, fast lite starkare. funkade fin fint

Jag har kört på Listerine som jag spätt ut i lite vatten och nu verkar den ha läkt så gott som helt 
~Quila Roze~

När jag pierca läppen använde jag Listerine på morgon & kväll, och som komplement till det - koksaltlösning varenda gång jag ätit/druckit något.
Fortsatte med det i ca 8 veckor, ingen infektion & inga problem alls.
/ Bella