Bråkig tragus
Hej jag piercade mig i tragus för två månader sen, har förstått att dom kan vara väldigt bråkiga till att läka nu har jag iaf fått något som ser ut som en röd finne runt hålet. själva tragus är rätt svullen också men kommer inget var eller så. Läste någon annan som fått nåt liknande i en näsvingspiercing. Har haft den där "finnen" i typ 1 1/2 vecka nu, Vad ska jag göra?
Jag fick en sån på min näsa när jag hade piercat den. Jag pokade med en nål för att se om man kunde klämma ut något ur den,men det gick inte så jättebra. Men jag gjorde rent den ett par gånger/dag, pokade lite och sen försvann den :) Har inte kommit tillbaka! :D
Vet inte hur du ska göra dock, men rengör och vänta ut den kanske! Den borde försvinna om det är en sån. Iaf har jag läst det =)
fick sån också på min tragus.. bytte från stav till ring och den försvann med tiden av sig själv. tvättade som vanligt (tvättar första veckorna sen så lät jag den sköta sig själv, som med alla mina andra piercings). min tog 6 månader at läka klart

Usch ja, en sån har min stackars tragus också råkat ut för, tog en evighet att läka den helt, försökte med allt möjligt, saltlösning (som sig bör), diverse salvor etc etc etc. Till slut gav jag upp allt sånt och lät den vara (vilket jag testat med tidigare också). Efter mycket om och men (och måååånga månader) gav den med sig och ser idag finfin ut!
Jag piercade med ring från början och rådfrågade om jag borde byta till stav, men fick ett nej eftersom det kunde stänga in infektioner etc. Så jag behöll ringen och, som sagt, det löste sig till slut. :)

Jag fick också en liten blåsa på min tragus ett tag efter jag gjort den. I mitt fall gick den bort ganska snabbt när jag slutade sova på den sidan, den uppkom nog pga slitage för sen läkte piercingen fint.