Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 12663 ggr
JigokuShoujo
0

Viktminskning + tatuering

Undrar om det är några som har erfarenhet av hur tatueringar kan bli efter ett antal kilons viktminskning? Har bokat in mig för min första tatuering i slutet av mars (tatueraren som jag vill gå till hade inga tidigare tider) så jag kommer ju troligtvis hinna gå ner lite fler kilon innan dess, men har för tillfället ca 15-20kg att bli av med. Nån som har en aning om hur den kan påverkas i utseende och form? Erfarenheter? Tatueringen kommer bli vid midje/höfthöjd och gå från framsida till baksida.

mandariiin
0

Det beror helt på hur din kropp reagerar och ändras vid viktminskningen. Tyvärr inget man kan veta innan.

Monarchy
0

du får ta reda på hur kroppen kan förändras genom viktminskning helt enkelt, hur huden kan förändras.. händer inget med huden, händer inget med tatueringen.

Såg på tv om att man tappar mycket vikt och får massa hud hängades över så kan man få speciell "massage" som gör att huden dras ihop igen. Sen hur mycket skiljer såklart mellan olika personer.

Karmatarerskanise
0

Jag gick ner 10 kg, inget hände.
Beror på hur snabbt du går ner. Går du för snabbt ner hinner inte huden med, då ser det konstigt ut.

Men gör du rätt och går ner i vikt i en lugn takt, bör ingenting hända :)

Fråga tatueraren för säkerhetsskull

Jenahbella
0

10 cm i omkrets sa min tatuerare om armarna. men kring midjan vet jag inte.

Liss
0

Huden är en rätt fantastisk sak och det är ovanligt att en tatuering förstörs av något sådant. Det är om man går upp eller ner i vikt drastiskt fort. Att huden tänjs ut för fort eller inte hinner med att gå ner. Men som sagt, tar man det lugnt - vilket man borde i nedviktgång, så ska det inte vara några problem.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

JigokuShoujo
0

Har ju inga planer på att stressa bort övervikten, har ju haft den så länge nu, så jag står nog ut med att den försvinner lite sakta Flört

3 veckor kvar till den stora dagen!! Skrattande

Johannafia
0

jag undrar också om  det.. vill göra en på insidan av överarmen, men har 17kg att gå ner..

Saga85
1

Den enda tatuering jag har på ett "utsatt" område är den på höften/ljumsken, och den klarade en viktuppgång på 10 kg och sedan en viktnedgång på 30 kg utan att ta någon skada.

[TrevorS]
0

Jag gjorde en tatuering på rumpan jag har gått ner ex antal kilon och den har bytt form är inte alls lika fin som den var från början ser krokig ut.

Karmatarerskanise
0

# 7 VArför inte ha tatueringen som morot och göra den först när du gått ner i vikt?